تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۶
کد مطلب : 281537
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب:

جمهوری اسلامی عرصه ثبات و امنیت در جهان است

تنا - استان گلستان
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب، گفت: بر همگان واضح است که وجود ثبات و امنیت در ایران اسلامی نقطه عطفی در جهان اسلام ایجاد کرده است.
جمهوری اسلامی عرصه ثبات و امنیت در جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «عفت شریعتی» در نشست بانوان فرهیخته گلستان در جامعه المصطفی گرگان، اظهار کرد: وجود این امنیت و آرامش در کشور مدیون وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است.

به گفته وی؛ خداوند بر هم زنندگان وحدت و تقریب مذاهب و بوجود آورندگان تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی را هیچ وقت نمی بخشد.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلام اینکه دست مهربان خداوند بر سر جماعت تقریبی و وحدت آفرین است، تصریح کرد: جهان اسلام جهان وحدت و همدلی است و شعار اخوت و برادری شعار همیشگی آنان است.

وی، افزود: مسئله تقریب مختص امروز نیست؛ بلکه از گذشته تاکنون توسط شخصیت های تقریبی در جامعه اسلامی ظهور و بروز یافته است.

به گفته وی؛ اهداف و فعالیت های مجمع جهانی تقریب بر این اساس شکل گرفته و روز بروز در حال گسترش در جهان است.

شریعتی با یادآوری اینکه بیداری امت اسلامی در آئیه تلاش و همت مردم ایران بوجود آمده است، گفت: گر چه دشمن از طرق مختلف با این بیداری اسلامی مبارزه می کند؛ ولی این بیداری دیگر خاموش شدنی نیست.

وی، ادامه داد: امروز جریان های تکفیری که امنیت و آرامشی برای جهان اسلام باقی نگذاشته اند مانند سایر جنایتکاران به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

به گفته وی؛ رابطه علمی و عملی طبیعت و زندگی بشر نشان می دهد که سرنوشت همه جنایتکاران عالم به سوی نابودی است.

ارائه آموزش های لازم دامنه نفوذ آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری
گلستان نیز در این نشست، اظهار کرد: توانمند سازی بانوان نیازمند ارائه آموزش های تحکیم بنیان خانواده و افزایش توانایی فردی و اجتماعی است که می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه باشد.

«کلثوم غفاری» افزود: خانم ها در استان از غافله عقب نیستند و از حضورشان در بسیاری از برنامه های اجتماعی و فرهنگی استفاده می شود.

به گفته وی؛ در 100 روستای استان آموزش های تحکیم بنیان خانواده و زندگی سالم به بانوان و اعضای خانواده ها ارائه شده است.

 استاد دانشگاه فرهنگیان، استان گلستان را رنگین کمان اقوام و مذاهب دانست و گفت: همه اقوام ومذاهب اسلامی با برخورداری از انواع نژادها و زبان ها و آداب و سنن به خوبی و خوشی در استان زندگی می کنند.

وی، ادامه داد: وجود تفاهم و همبستگی اسلامی در استان الهام گرفته از آموزه های دینی بوده است.

دانشگاه جامعه المصطفی در راستای تحکیم تقریب مذاهب اسلامی تلاش می کند

مسئول واحد بانوان جامعه المصطفی گرگان نیز در این نشست، گفت: این مرکز با هدف تقریب بین مذاهیب اسلامی ایجاد شده و تا دوره دکتری دانشجو جذب می کند.

«رقیه سیه چهره» افزود: اکثر دانشجویان و طلاب این مرکز را اهل سنت از 4 مذهب و همچنین از اهل تشیع تشکیل می دهند.

به گفته وی؛ از 450 دانشجویی که در جامعه المصطفی گرگان در حال تحصیل هستند 80 نفر از بانوان است.

مسئول واحد بانوان جامعه المصطفی گرگان با تاکید بر اینکه در این مرکز هیچ تلاشی در جهت شیعه شدن طلاب اهل سنت صورت نمی گیرد، گفت: هر کسی هر مذهبی دارد در زمان فارغ التحصیلی نیز بر همان مذهب خویش باقی می ماند.

وی، ادامه داد: بسیاری از دروس دانشجویان کارشناسی و ارشد بر اساس فقه خودشان و 50 درصد فقه مقارن است و در دوره دکتری نیز صد در صد فقه مقارن تدریس می شود.
https://taghribnews.com/vdcdsf0x5yt0jk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی