>> علما و روحانیون ضرورت تقریب و انسجام اسلامی را برای مردم بیان کنند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 248435
معاون بین الملل حوزه های علمیه در گفتگو با تقریب:

علما و روحانیون ضرورت تقریب و انسجام اسلامی را برای مردم بیان کنند

معاون بین الملل حوزه های علمیه، گفت: ضرورت دارد علما و روحانیون مذاهب مختلف اسلامی بحث تقریب و اتحاد جامعه اسلامی را برای مسلمانان بازگو نمایند.
علما و روحانیون ضرورت تقریب و انسجام اسلامی را برای مردم بیان کنند
«حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در حاشیه همایش «جریان های تکفیری و پیامدهای آن در عصر حاضر» که در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد، افزود: برای رسیدن به همزیستی اسلامی و مردمی کردن بحث تقریب اسلامی لازم است بزرگان هر مذهبی در مساجد، سخنرانی ها و خطبه های خود مخاطبان خود را در جهت همفکری و هم سازنگری اسلامی آشنا ساخته و بر انجام آن تلاش نمایند.

به گفته وی؛ خود علمای اسلام برای رسیدن به این مقصود با فقه، معارف، کتب دینی و مذهبی همدیگر آشنا شده و در حوزه های علمیه خود تدریس کنند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اساسی ترین اقدام جهان اسلام برای مقابله با جریان های تکفیری، اظهار کرد: اتحاد علما و روحانیون فرق مختلف اسلامی، تدوین معیار لازم برای مسلمان بودن فرد و آگاه سازی پیروان تندروی هر مذهب توسط عالمان آن مذهب و عقیده از مهمترین اقداماتی است که می توان برای مقابله با گسترش تفکرات افراطی در جامعه انجام داد.

وی، ادامه داد: وجود اختلافات جزئی در عقاید، فقه، تفسیر و تاریخ بین مذاهب اسلامی به هیچ وجه نمی تواند عاملی برای دوری از همدیگر و ایجاد تفرقه و گسستگی بلاد اسلامی شود.

حجت الاسلام زمانی، فقط همزیستی مسالمت آمیز فرق اسلامی با یکدیگر را برای رسیدن به وحدت کافی ندانست و گفت: احترام به مقدسات هم و پرهیز از جنگ و درگیری ساده ترین مرحله است و تعاون و همفکری علمای شیعه و سنی در تمام عرصه های مشترک اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و دینی چاره ساز است.

وی افزود: همفکری و مشورت همه مسلمانان برای پذیرفتن عالی ترین اعتقاد و نظریه اوج وحدت اسلامی را می رساند.
 
به گفته وی؛ در صورت تحقق این امر شاهد اقتدار و توسعه جوامع اسلامی در تمام زمینه ها خواهیم بود و هیچ دشمنی یارای مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت.
https://taghribnews.com/vdcdsj0xkyt0oo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی