تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۹
کد مطلب : 265832
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اینچه برون:

عید مبعث تحکیم بخش هویت اصیل اسلامی است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اینچه برون، گفت: عید سعید مبعث، هویت اصیل اسلامی را تحکیم می بخشد.
عید مبعث تحکیم بخش هویت اصیل اسلامی است
«آخوند عبدالغفور چرکزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، افزود: با مبعث پیامبر اسلام (ص) هویت مسلمین که اختصاص به شیعه و سنی ندارد شکل گرفت.

به گفته وی؛ اگر کشورهای اسلامی هویت الهی خودشان را بشناسند، هویت ادیان دیگر برایشان ارزشی نخواهد داشت.

ناظر مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان، عید مبعث را عامل موثری در وحدت امت اسلامی ذکر کرد و گفت: مسلمانان با تمسک به نقاط محکم مشترک از جمله عید سعید مبعث می توانند بر همگرایی و اتحاد بیشتر بین خودشان بیفزایند.

وی، ادامه داد: بعثت همه انبیای الهی در سرنوشت و هدایت بشر موثر بوده است، در این بین بعثت سید المرسلین (ص) از لحاظ اهمیت، در رأس همه‌ حوادث بزرگ و کوچک تاریخ بشر قرار دارد.

آخوند چرکزی با بیان اینکه خداوند متعال به برکت، معنویت و توجه به پیام سیاسی اسلام، انسان ها را از بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی نجات داد، تصریح
کرد: خداوند برای اصلاح و رسیدگی به زندگی مردم، 124 هزار پیامبر را مبعوث کرد، پیامبران با آمدن خودشان فکر و ذهن آحاد بشر را شکل‌ دادند که از یاد و خاطره بشریت فراموش نمی شود.

وی، افزود: امروزه بسیاری از مقولات حیات بشری اگر ظاهرا هم به ادیان متصل نباشد، جوشیده‌ از ادیان و معارف الهی است و در رأس آنها بعثت نبی مکرم اسلام قرار دارد.

به گفته وی؛ بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، بزرگترین، مهمترین و برجسته‌ ترین حادثه در تاریخ بشریت بوده است.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه تکیه بر مبعث رسول الله (ص) می تواند مسلمانان را حول یک محور متمرکز نماید، ابراز کرد: زندگی تمام نورانی آن حضرت سرشار از پیام و درس برای مسلمانان و غیر مسلمانان عالم است.

وی، ادامه داد: یکتا پرستی و تزکیه نفس مهمترین پیام بعثت است، بعثت، وحی را واسطه زمین و آسمان قرار داد و انسان ها را از سرگردانی در وادی ظلمت و گمراهی نجات داده و به سوی نور و پاکی هدایت کرد.

به گفته وی؛ بعثت خاتم الانبیاء (ص)، نام مبارک آن حضرت را برای همه نسل های انسانی و برای همیشه تاریخ جاودان ساخت.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdsk0xxyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی