تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 205432

بیانیه مجمع جهانی تقریب در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم و بر لزوم وحدت امت اسلامی برای مقابله با توطئه های صهیونیستی تاکید کرد.
بیانیه مجمع جهانی تقریب در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این بیانیه آمده است: تجاوز اخیر صهیونیستی به مسجدالاقصی و مسجدالصخره چیزی کمتر از به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال 1969 نیست و این تجاوز جدید مستقیما به دست پلیس، ارتش و حکومت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
 
مجمع تقریب در ادامه تاکید کرد: حادثه به آتش کشیدن مسجدالاقصی، خشم گسترده جهان اسلام را به همراه داشت و زمینه تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی را مهیا ساخت تا کشورهای اسلامی بسان ید واحده درآیند، اما این بار صهیونیستها به گمان عکس العمل نشان ندادن مسلمانان، دست به تعرض به قبله اول مسلمین زدند.
 
دراین بیانیه تصریح شده است :رژیم صهیونیستی در طی سالهای اخیر توطئه های بسیاری برای به ذلت کشاندن مسلمانان و از بین بردن روحیه عزت و کرامت آنان، به اجرا گذاشت ؛ نقشه هایی که با جنگ رسانه ای رسانه های صهیونیستی عربی زبان و دیگر زبانهای کشورهای اسلامی پیاده شد ؛ کشتار و ویرانی به نام دین از طریق برانگیختن درگیریهای مذهبی و قومی  و تخریب و بمباران غزه، سوریه، یمن و عراق راهکارهای آنان بود.
 
در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است: گمان آنها ناشی از حسابهای مادی بود که شکست و ناکامی آن بارها به اثبات رسید؛ بعد از معاهده ذلت بار اول صهیونیستها، نور انقلاب اسلامی در ایران تابید  و جنبش های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین نمود یافت و پس از آن بود که با تعرض شارون (نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی) به مسجدالاقصی انتفاضه مبارک فلسطینی به راه افتاد.
 
این بیانیه می افزاید:صهیونیستها پس از این تجاوز اخیر به کجا خواهند رفت؟ بله شرایطی که امت اسلامی ما در آن به سر می برد بی ثبات است اما این بدان معنی نیست که دست بسته در برابر این توهین به عزت و کرامت خود بایستد؛ امت اسلامی باتوجه به تجارب گرانمایه ای که درطول سالیان گذشته به دست آورده ، موضع مناسبی را که در حد این جنایت است و زمینه ساز نابودی این رژیم و آغازگر وحدت و همبستگی امت اسلامی باشد، اتخاذ خواهد کرد؛ آنها، این مسئله را بعید می دانند و ما آن را نزدیک برمی شماریم. 

 وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
 
 
https://taghribnews.com/vdcdsk0xxyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی