تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 169136

ساخت یک مدرسه اسلامی در پایتخت اوکراین

علی رغم اوضاع نا امن سیاسی کشور اوکراین، مسلمانان این کشور پس از سالها صبر و تحمل، صاحب یک مدرسه اسلامی در شهر کییف شدند.
ساخت یک مدرسه اسلامی در پایتخت اوکراین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مدرسه اسلامی شهر کییف پس از سالها تلاش و فعالیت برای حفظ هویت مسلمانان و جلوگیری از نابودی این هویت، سرانجام با حضور مسئولین این شهر افتتاح شد.

به گفته پدران و مادران مسلمان، این مدرسه اسلامی در ایجاد محیطی برای حفظ دین اجدادی مسلمانان و هویت اسلامی آنان سهم بسزایی خواهد داشت.

مدیر این مدرسه نیز خاطرنشان کرد: مدرسه اسلامی کییف پناهگاهی برای کودکان مسلمان ساکن در پایتخت اوکراین محسوب می شود که بر اساس معیارهای اسلامی اداره می شود و در آن از تمام وسایل کمک آموزشی لازم برای تربیت اسلامی و آموزش زبان عربی استفاده می شود.

وی افزود: این مدرسه نقش خانه دوم فرزندان مسلمانان را ایفا کرده و راهی برای تقویت وابستگی آنان به دین و عشق به وطن خواهد بود.

فعالان مسلمان نیز عقیده دارند که افتتاح این مدرسه اسلامی اولین گام در جهت افتتاح مدارس اسلامی دیگر در سایر شهرهای مسلمان نشین این کشور خواهد بود.

گفتنی است تعداد مسلمانان کشور اوکراین، بیش از ۲ میلیون نفر است که تنها در شهر کییف، پایتخت این کشور، ۴۵ هزار مسلمان زندگی می کنند. به همین جهت تأسیس یک مدرسه اسلامی در این شهر ضروری به نظر می رسید.
https://taghribnews.com/vdcdsn0f9yt09f6.2a2y.html
مرجع : وکالة نون الخبریة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی