>> جنگ اخیر غزه، پیروزی ملت فلسطین را نزدیک تر کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 169532
خالد مشعل:

جنگ اخیر غزه، پیروزی ملت فلسطین را نزدیک تر کرد

خالد مشعل اعلام کرد: حماس هرگز از اتهام ترویست بودن که به ناحق به آن نسبت داده می شود، ترس و هراسی ندارد، زیرا این کاملا واضح است که میان حماس به عنوان یک جنبش مقاومت با گروه ها و جریان های افراطی سنخیت و تشابهی وجود ندارد.
جنگ اخیر غزه، پیروزی ملت فلسطین را نزدیک تر کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد: جنگ اخیر در غزه ملت فلسطین را بیش از پیش به پیروزی نهایی نزدیک کرد.

مشعل یکشنبه شب در جریان مراسم اتحادیه جهانی علمای مسلمین در دوحه به مناسبت پیروزی مقاومت در غزه تصریح کرد : عملیات های دلاورانه قسام و پیشرفت های آن در این جنگ یکی از معجزات خداوند بود.

مشعل اشاره کرد که مقاومت از زمانی که تاسیس شد مسیر پیشرفت را ادامه داده و اعتنایی به توطئه های دشمن نشان نداده است و سلاح مقاومت رفته رفته تا به امروز پیشرفت کرده و اکنون مقاومت وارد مرحله ای شده که تمامی ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی یقین دارد که توان غلبه بر دشمن را دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم غزه در جنگ اخیر تنها نبودند، بلکه تمامی امت اسلامی همراه و پشتیبان آن ها بود. وی از علمای امت اسلامی خواست اهتمام به مساله قدس را به ویژه در خطبه های نماز جمعه در راس برنامه های خود قرار دهند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: دشمن صهیونیستی با همکاری برخی دشمنان ملت فلسطین شب و روز در حال تعقیب و پیگرد مبارزان مقاومت است اما مقاومت تا زمان پایان کامل اشغالگری از سرزمین فلسطین همچون خاری در چشمان دشمن خواهد بود.

خالد مشعل تصریح کرد: کسی حق مصادره سلاح مقاومت و یا مذاکره بر سر آن را ندارد و فلسطینیان همه بر حق مسلم مقاومت در برخورداری از سلاح برای دفاع از ملت خود در برابر دشمن صهیونیستی اتفاق نظر دارند و این مساله ای ثابت و قطعی است.

مشعل بار دیگر بر پایبندی جنبش متبوعش به توافقنامه آشتی ملی تاکید و عنوان کرد: پیروزی حماس در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی هرگز موجب نخواهد شد که ما تحت تاثیر اوضاع سیاسی و رسانه ای قرار گیریم، زیرا ما بر منفعت عمومی تاکید داریم .

وی اظهار داشت: حماس هرگز وارد جنگ رسانه ای با فتح یا هیچ طرف دیگری نخواهد شد زیرا ما اهداف بزرگی در پیش داریم و وقت آن را نداریم که به چنین مسائل بی اهمیتی مشغول شویم.

خالد مشعل تاکید کرد: ما در مسیر تحقق آشتی قدم گذاشتیم و همواره نسبت به آن پایبند خواهیم بود و کسی در این راه حق ندارد خود را از دیگری برتر دانسته و از عمل به مسئولیت های خود شانه خالی کند.

از سوی دیگر، مشعل تصریح کرد: جنبش متبوعش از تفکرات سیاسی بازی برخوردار بوده و نسبت به محیط خود انعطاف پذیر است و به سبب دین و یا مسائل دیگر با کسی سر دشمنی ندارد و به گفتگو و همکاری با دیگر ملت ها در زمینه های انسانی و ارزش های اخلاقی ایمان دارد اما هرگز تجاوزگری و اشغالگری دشمن صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: حماس هرگز از اتهام ترویست بودن که به ناحق به آن نسبت داده می شود، ترس و هراسی ندارد، زیرا این کاملا واضح است که میان حماس به عنوان یک جنبش مقاومت با گروه ها و جریان های افراطی سنخیت و تشابهی وجود ندارد.
https://taghribnews.com/vdcdsn0fxyt09k6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی