تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۱
کد مطلب : 24323

اسلام در شهرهای مختلف روسیه در حال گسترش است

اسلام در شهرهای مختلف روسیه در حال گسترش و شمار مسلمانان این کشور در حال افزایش است.
اسلام در شهرهای مختلف روسیه در حال گسترش است


خبر گزاری تقریب (تنا )

اسلام در شهرهای مختلف روسیه در حال گسترش و شمار مسلمانان این کشور در حال افزایش است.
اقلیت مسلمان در جزیره ساخالین در اقیانوس آرام که بزرگترین جزیره روسیه به شمار می رود از جمله اقلیت های مسلمان در روسیه به شمار می رود.

یکی از کسانی که اقدام به تاسیس اقلیت مسلمان در ساخالین کرده است و تا کنون رهبری آن را بر عهده دارد یک شهروند روسی الاصل است که در تعمیرگاه خودرو کار می کند.

وی از ده سال پیش به اسلام گرویده است.

وی می گوید: من مسیحی بودم و مادر بزرگم رفتن به کلیسا و دعا کردن را به من آموزش داده بود. نزدیک ترین دوستانم مرا درک کردند و به تصمیم من برای گرویدن به اسلام احترام گذاشتند اما خانواده ام با این تصمیم مخالفت کردند و دختری که قصد ازدواج با او داشتم نیز مرا ترک کرد زیرا با این کار من مخالف بود.

این که اسلام برای هیچ زبان، ملیت یا فرهنگی بر زبان، ملیت یا فرهنگ دیگر برتری قائل نیست از جمله عوامل گرویدن وی به اسلام به شمار می رود.

اقلیت مسلمانان در ساخالین از مهاجران جمهوری های آسیای میانه تشکیل می شود که برخی از تاتارها، قفقازی ها و روس را نیز در بر می گیرد و همه در فضایی برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.

مسلمانان در ساخالین در ماه رمضان مراسم افطار دسته جمعی ترتیب می دهند و اقدام به آموزش قرآن و برپایی نماز جماعت می کنند اما مقامات محلی تصمیم دارند محلی را که مسلمانان در آن جمع می شوند و یک مدرسه قدیمی است تخریب کنند این در حالیست که مسلمانان در ساخالین مسجد یا مکان دیگری برای تجمع در آنجا ندارند و درخواست های مکرر آنها برای گرفتن زمین و احداث مسجد با شکست مواجه شده است.



https://taghribnews.com/vdcdss0x.yt0ox6a22y.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی