تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 233035

افزایش انواع تبعیض علیه زنان مسلمان در انگلیس

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی، به انواع تبعیض ها علیه زنان مسلمان در انگلیس و مشکلات این قشر از جامعه پرداخت.
افزایش انواع تبعیض علیه زنان مسلمان در انگلیس
به گزاری خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با عنوان «زنان فراموش شده: تأثیر اسلام‌هراسی بر زنان مسلمان در بریتانیا» نوشت: زنان مسلمان انگلیسی با تبعیض‌های دوگانه دینی و جنسیتی روبرو هستند که آنان را در محیط کار، فضای مجازی و زندگی اجتماعی با مشکلات فراوانی مواجه می کند.
 
در این گزارش آمده است: تحقیقات جدید نشان می دهد، زنان مسلمان با موانع بزرگی در محیط کار روبرو هستند که تبعیض به دلیل بارداری، تفاوت چشمگیر در حقوق و مزایا و تبعیض نژادی به هنگام استخدام، از آن جمله است.
 
این گزارش که از سوی شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی و گروه «فیت متر» (Faith Matter) برای بررسی تجربیات بانوان مسلمان بریتانیا انجام شده است، نشان می دهد که زنان مسلمان دارای مدارک دانشگاهی، کمتر از زنان غیرمسلمان امکان استخدام در مشاغلی را دارند که به لحاظ علمی هم‌سطحشان باشد. همچنین تقاضانامه‌های شغلی زنان مسلمان کمتر از دیگران شانس پذیرفته شدن دارد.
 
بسیاری از کارفرمایان به دلیل وجود تصورات نادرست در مورد وضعیت ازدواج و بچه‌دارشدن زنان مسلمان، در استخدام آن‌ها تعلل می‌کنند.
 
این تحقیقات نشان داد که ۴۳ درصد زنان مسلمان بریتانیا احساس می‌کنند که با آن‌ها متفاوت و متعصبانه رفتار می‌شود که این رقم در میان بانوان مسلمان محجبه بسیار بیشتر است.
 
آزار و اذیت لفظی و مجازی نیز از دیگر موارد تبعیض علیه زنان مسلمان است که در این پژوهش به آن اشاره شده است.
https://taghribnews.com/vdcdss0xkyt0sz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی