تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 180836

تظاهرات گسترده مردم بحرین درمحکومیت محاکمه شیخ سلمان

مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات مردم برای محکوم کردن محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور بود.
تظاهرات گسترده مردم بحرین درمحکومیت محاکمه شیخ سلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، تظاهرکنندگان با سردادن شعار و حمل پلاکارد خواستار آزادی شیخ علی سلمان و تمام بازداشت شدگان سیاسی شدند و بر ادامه فعالیتهای خود تا تحقق خواسته های انقلاب تاکید کردند.

نیروهای رژیم بحرین نیز برای متفرق کردن معترضان، به زور متوسل شدند.

درپی صدور حکم دادگاه بحرین درخصوص ادامه بازداشت شیخ علی سلمان و تعویق محاکمه وی به روز ۲۵ فوریه آینده، بسیاری از شهرهای بحرین شامگاه چهارشنبه نیز شاهد اعتراضات گسترده و خشم آگین مردمی بود.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر در گزارش خود تاکید کرد که دادگاه های بحرین فاقد استقلال هستند و نقشی محوری در محافظت از رژیم سرکوبگر دارند.

این نهاد بین المللی افزود: رژیم منامه در سال ۲۰۱۴ میلادی حقوق اصلی شهروندان را نقض و فعالان حقوق بشر و مخالفان را به سبب انتقادات مسالمت آمیز آنها از مقامات کشور بازداشت کرد.

دیده بان حقوق بشر با بیان اینکه رژیم بحرین قوانین جدیدی برای هدف قراردادن منتقدان خود وضع کرده است، افزود که این رژیم با قوانین جدید اختیارات بیشتری برای لغو تابعیت مخالفان بدست آورده است.

به گفته این نهاد بین المللی، دستگاه قضایی بحرین سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر را به حبس طولانی مدت محکوم کرد که در این بین ۷۰ نفر از آنها به حبس ابد محکوم شدند.
https://taghribnews.com/vdcdsz0f9yt0jj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی