تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 258722
مدیرکل یونسکو:

حملات علیه فرهنگ ها و مذاهب، موجب افزایش بی اعتمادی است

مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در مسجد کبک کانادا تأکید کرد: حملات علیه فرهنگ ها و مذاهب، به افزایش بی اعتمادی و خشونت کمک کرده است.
حملات علیه فرهنگ ها و مذاهب، موجب افزایش بی اعتمادی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری یونسکو، «ایرینا بوکووا Irina Bokova» در پیامی، به خانواده قربانیان حادثه تروریستی مرکز فرهنگی اسلامی کبک تسلیت گفت و حمایت خود را از دولت کانادا و کبک اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: یونسکو دربرابر حمله به این مرکز فرهنگی، آموزشی و معنوی، بار دیگر بر احترام به این مکان تاکید می کند.
 
مدیرکل یونسکو با بیان اینکه مراکز فرهنگی در بسیاری از کشورهای جهان مورد هدف قرار می گیرد، افزود: عادی سازی سخنرانی های نژادپرستانه و حملات علیه فرهنگ ها و مذاهب، به افزایش بی اعتمادی و خشونت کمک کرده است.
 
بوکووا با بیان اینکه این اقدامات بی رحمانه برای رویارویی ملتها در برابر هم است، اظهارکرد: در این شرایط بیش از هر زمان نیازمند آموزش درک متقابل و تحمل هستیم.
 
بر اساس این گزارش، سازمان یونسکو و کانادا در زمینه مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز با یکدیگر همکاری می کنند.
 
حادثه تروریستی یکشنبه شب مسجدی درکبک کانادا، 6 کشته و هشت زخمی برجای گذاشت که به گفته مسئولان، حال پنج تن از زخمی های این حادثه وخیم است.
 
مقام های کانادا روزگذشته اعلام کردند که یکی از مظنونان حادثه حمله مسلحانه به مسجدی در کبک، پس از تماس با پلیس، بدون درگیری تسلیم شده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdxj0xxyt0k56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی