تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۳
کد مطلب : 269027

لایحه ضد تروریسم در مجلس نمایندگان ژاپن تصویب شد

نمایندگان احزاب حاکم در مجلس نمایندگان ژاپن لایحه ضد تروریسم را با اکثریت آرا در میان اعتراضات مردمی تصویب کردند.
لایحه ضد تروریسم در مجلس نمایندگان ژاپن تصویب شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تصویب این قانون به دولت امکان می دهد، در بخش های خصوصی نفوذ بیشتری پیدا کرده و بتواند عاملان چنین جرائمی را به شدت مجازات کند.

تصویب لایحه روز گذشته در مجلس نمایندگان در شرایطی صورت گرفت که مردم در مقابل ساختمان مجلس اجتماع بزرگی برپا کرده و به آن اعتراض داشتند؛ تلویزیون "ان.اچ.کی" امروز اعلام کرد: معترضان بر این باورند که چنین اقدامی به دولت امکان می دهد تا در زندگی خصوصی مردم ورود کرده و آزادی های اساسی آنها را محدود کند.

در عین حال "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن از رأی قاطع نمایندگان به این لایحه دفاع کرد و گفت: برای مبارزه با تروریسم و جرائم سنگین و خیانت علیه کشور این لایحه باید تصویب می شد؛ وی افزود: توکیو در سال ۲۰۲۰ میلادی میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک است و تصویب این قانون فضای امنیتی کشور را بهتر می کند.

نخست وزیر ژاپن گفت:باید کنوانسیون سازمان ملل در مبارزه با جرائم بین المللی و فرامرزی سازماندهی شده در پارلمان تصویب شود و تصویب لایحه ضد تروریسم، برای مقابله با دسیسه های امنیتی علیه ژاپن، راه تصویب این کنوانسیون را نیز هموار کرده است.

"یوشیهدا سوگا" سخنگوی ارشد دولت ژاپن هم با اشاره به تصویب لایحه و انفجار اخیر در منچستر انگلیس گفت: تصویب لایحه و کنوانسیون به ژاپن امکان می دهد با کشورهای دیگر برای مقابله با جرائم فرامرزی همکاری نزدیکتری داشته باشد که از این نظر اهمیت به سزایی دارد.

مخالفان می گویند که این اظهار نظرها فقط بهانه جویی است و مسؤولان کشور در واقع با این لایحه به دنبال سرکوب اعتراضات مدنی در ژاپن هستند.

قرار است این لایحه برای تصویب به مجلس سنا فرستاده شود و پس از آن در هجدهم ژوئن به صحن پارلمان بازگردانده شود تا رأی گیری نهایی برای قانونی شدن آن انجام شود.

گفتنی است این قانون، آماده سازی برای 277  مورد تخلف از جمله قتل های سازمان یافته، جرائمی همچون هواپیماربایی و مرتبط با مواد مخدر را در بر می گیرد و متخلفان برای طرح ریزی جنایاتی که مجازات اعدام و یا 10 سال یا بیشتر محکومیت حبس دارد تا پنج سال با حکم زندان روبرو خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdcdxn0x5yt09z6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی