تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۹
کد مطلب : 203920
امام جمعه اهل سنت يکه سعود(رازو جرگلان):

تعصب های بی جا یکی از موانع تحقق وحدت در بین مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت يکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: تعصب های بی جا یکی از موانع تحقق وحدت مناسب در بین مسلمانان است در حالی که مسلمانان اشتراکات فراوانی از جمله خدا، کتاب آسمانی و پیامبر اکرم(ص) دارند و تکیه بر این اشتراکات سبب همبستگی و وحدت آنها می شود.
تعصب های بی جا یکی از موانع تحقق وحدت در بین مسلمانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج آخوند رحیم صمدی" امام جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته تصريح کرد: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی بوده است و با وحدت و همبستگی می توان راه و روش و سیره رسول خدا‌(ص) که همان تقریب رسالت الهی است را به خوبی انجام دهیم.

آخوند صمدی رسالت علمای تشیع و اهل سنت را نیز در شرایط کنونی جهان اسلام مهم و سنگین برشمرد و اضافه کرد: آگاهی دادن مردم نسبت به توطئه استكبار و دعوت مسلمانان به حفظ وحدت در مقابله با دسیسه های تفرقه انگیز دشمنان اسلام رسالت عظیمی است كه امروز بر دوش علمای تشیع و تسنن می باشد. 

وي همچنين با تأکید بر اهميت نماز، بيان داشت: نماز غذاي روح است و همانطور که بهترين غذا آن است که جذب بدن شود، بهترين عبادت هم نمازي است که جذب روح شود يعني با نشاط و از صميم قلب انجام گيرد و آثار آن در رفتار نمازگزار ظاهر شود.

خطيب جمعه اهل سنت جرگلان اضافه کرد: خداوند سبحان نماز را ستون دین قرارداد و امر کرد بر محافظت این نماز، تا اینکه از روز محشر نجات پیدا کنیم و همه مسلمانان باید آگاه باشند که اگر کسی نماز را ترک می کنند در مشقت خواهد افتاد و تارک نماز عدالت ندارد. 

وي افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند که "برترین اعمال امت من قرائت قرآن است"، پس باید سعی کنیم بهترین اعمال را هر روز انجام دهیم، زیرا تلاوت قرآن کریم از روی مصحف شریف، نور چشم انسان را افزایش می دهد. 

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت 915 هزار نفری استان خراسان شمالی تركمن های اهل سنت هستند كه عمدتا در خطه شمالی شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و راز و جرگلان سكونت دارند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdxs0xzyt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی