>> انتقاد فعالان مسلمان آذربایجان از آزادی یک وهابی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 200527

انتقاد فعالان مسلمان آذربایجان از آزادی یک وهابی

فعالان مسلمان جمهوری آذربایجان از آزاد شدن یک وهابی خطرناک از زندان این کشور انتقاد کردند.
انتقاد فعالان مسلمان آذربایجان از آزادی یک وهابی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، درپی اعلام آزادی "سهراب شیخعلی اف"، از رهبران جریان وهابی فعال در جمهوری آذربایجان، سید المان آقایوف، کارشناس علوم اسلامی گفت: این جریان در کل دنیا از یک جا(عربستان سعودی) نشأت می گیرد. این جریان از افکار محمدبن عبدالوهاب سرچشمه می گیرد که تمامی مذاهب اسلامی را تکفیر می کند.
 
آقایوف افزود: امروز در حالی که بسیاری از روحانیون تبلیغ کننده و پاسدار ارزشها به ناحق و براساس اتهام های ناروا در زندان به سر می برند، آزاد شدن این فعال وهابی از زندان نشان دهنده این است که این قبیل افراد به طور مستقیم از مقامات بالا(حکومت) حمایت می شوند. زیرا، آزاد شدن چنین فردی که اعمال مجرمانه مرتکب شده است، بدون حمایت مقامات بالای دولتی امکان پذیر نیست.
 
فرهاد میرزا ، یکی دیگر از کارشناسان علوم دینی فعال در جمهوری آذربایجان با انتقاد از آزاد شدن فعال وهابی از زندان این کشور گفت: باید در وهله نخست به مناسبات عربستان سعودی که مهد جریان وهابی است، با جمهوری آذربایجان توجه کرد. آزاد شدن افرادی همچون سهراب شیخعلی اف از زندان ناشی از اعمال فشار رژیم عربستان سعودی بر حاکمیت جمهوری آذربایجان است.
 
فرهاد میرزا گفت: رشد جریان وهابی در جمهوری آذربایجان ناشی از حمایتی است که حاکمیت از این جریان می کند. دستگیری گاه و بیگاه یکی دو نفر از آنها نیز فریبی بیش نیست.
 
 سهراب شیخعلی اف، از روسای جریان وهابی فعال در شهر سومقاییت جمهوری آذربایجان که در ماه نوامبر سال گذشته درپی کشف سلاح و مواد منفجره از منزلش بازداشت شد، از نزدیکان قامت سلیمانف، رهبر جریان وهابی های جمهوری آذربایجان است. این دو فعال وهابی در عربستان سعودی تحصیل کرده اند.
 
اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان در سال گذشته، پس از دستگیری سهراب شیخعلی اف اعلام کرده بود از منزل وی در قصبه جورات در حومه سومقاییت سه نارنجک، ۴۸ گلوله سلاح کمری، شش چاشنی انفجاری، دو حافظه دوربین های دارای کاربرد امنیتی و نیز 500 کتاب حاوی مضامین افراطی که براساس قوانین جمهوری آذربایجان ممنوع بود، کشف شد.
 
https://taghribnews.com/vdcdxz0x5yt0zk6.2a2y.html
مرجع : مرکز فرهنگی قفقاز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی