تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 267803

تخریب زادگاه شیخ نمر در عربستان ادامه دارد

نیروهای امنیتی عربستان سعودی، امروز نیز با حمله به روستای شیعه‌نشین «المسورة» در شرق این کشور، چند منزل مسکونی دیگر را تخریب کردند و دو نفر از ساکنان این منطقه را به شهادت رساندند.
تخریب زادگاه شیخ نمر در عربستان ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای امنیتی عربستان سعودی به روستای مسکونی «المسورة»، واقع در شهرستان شیعه نشین «العوامیه» واقع در شرق این کشور، یورش بردند و در این حمله یک شهروند عربستانی و یکی از اتباع هندوستان کشته شدند.
 
این روستا که به بهانه نوسازی هدف تخریب کامل قرار گرفته،‌ زادگاه شیخ نمر النمر روحانی شیعه‌ای است که به جرم «اقدام علیه کشور» محاکمه و اعدام شد اما همچنان زادگاهش نمادی از ادامه مبارزه برای شیعیان شرق عربستان است.
 
به نوشته پایگاه خبری «نبأ»، نیروهای امنیتی عربستان با خودروهای نظامی و زرهی خود، در ساعات اولیه صبح چهارشنبه (امروز) با هدف تخریب برخی دیگر از منازل مسکونی روستای المسورة، به این منطقه یورش بردند و با استفاده از ده‌ها تراکتور و پشتیبانی تیمهایی از ارتش، گارد ملی و نیروهای ویژه و تیراندازی‌های مستمر، شماری از خانه‌های این روستا را تخریب کردند.
 
نیروهای سعودی با تیراندازی‌های مستمر و پراکنده خود موجب کشته شدن دو نفر شدند و در عین حال از ورود کادرهای پزشکی و امدادرسانی به منطقه جلوگیری کردند. از رسانه‌ها نیز خواسته شد که به هیچ وجه اخبار حمله به این روستا را پوشش ندهند.
 
نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به این روستای باستانی حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند.
 
گفته می‎شود مقامات عربستان سعودی به بهانۀ توسعۀ منطقه درصدد هستند تا خانه‎های المسوره را تخریب کنند. از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی  هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را الهام‌بخش مردم معترض می‌دانند.
 
سازمان مردم‌نهاد اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز با انتقاد از حملۀ نیروهای عربستان به این روستا، این اقدام را «غیرقانونی» می‌داند.
 
این سازمان غیردولتی همچنین از رژیم ریاض خواسته است از هرگونه اقدام علیه اقلیت شیعه بپرهیزد و به آنها اجازه دهد خودشان برای ماندن در روستای المسوره یا ترک آن تصمیم بگیرند.
 
بر اساس اعلام کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان، روستای المسوره و روستاهای مشابه دیگر نباید تخریب شوند. زیرا یورش به این روستاها مغایر با دستورالعمل حفظ اماکن تاریخی در این کشور است.
 
https://taghribnews.com/vdcdz50xsyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی