تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۲
کد مطلب : 181600
آیت الله اراکی در همایش پیامبر اعظم؛ محور امت واحده اسلامی در بیرجند:

حفظ وحدت یک تکلیف شرعی است/ وجود نبی مکرم اسلام سر منشأ رحمت الهی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر رحمت خدا نبود همواره مختلف و پراکنده بودیم، اظهار داشت: مسئله حفظ وحدت برای ما یک تکلیف شرعی است.
حفظ وحدت یک تکلیف شرعی است/ وجود نبی مکرم اسلام سر منشأ رحمت الهی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در همایش "پیامبر اعظم؛ محور امت واحده اسلامی" که با شعار لبیک یا رسول الله و با حضور علمای شیعه و اهل سنت استان خراسان جنوبی شامگاه روز پنج شنبه در شهر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ای مورد رحمت الهی است که یکی باشد و در مقابل، عذاب الهی بر جامعه متفرق که جمعی از آن با جمع دیگری در ستیز و دشمنی است نازل می شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده است که وحدت جامعه اسلامی با دو پیوند ولایتی و پیوند منشأ انسجام تحقق می یابد، اظهار داشت: یکی ولایت طولی و دیگری ولایت عرضی است، که هر دو ولایت مبتنی بر امر خداوند است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: اولین نگهدارنده جامعه الهی وجود مقدس ذات پروردگار است، خدای متعال ولی و نگهدارنده جامعه مؤمن است که ما این مسئله را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده کرده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اگر از دایره اطاعت از فرمان خداوند خارج شویم نصرت الهی از ما گرفته می‎شود و این همان ولایت طولی بوده و خداوند یار و پشتیبان جامعه مومن است و این موضوع را در انقلاب اسلامی خود تجربه کرده‌ایم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز تمام تحلیل‌گران سیاسی و نظامی اقرار دارند ایران قدرت نخست منطقه است، اضافه کرد: هر جامعه از پشتیبانی ایران برخوردار باشد پیروز می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا اقرار می‌کند که در برابر ایران شکست خورده و اگر ولایت الهی نبود این همه دستاورد وجود نداشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ولایت طولی امر خدا را به مردم می‌آموزد و همچنین ولایت عرضی نیز امر خداوند را به مردم می‌رساند.

وی با بیان اینکه آنچه بر انقلاب اسلامی گذشت بر هر ملتی می گذشت از هم می پاشید، اظهار داشت: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی انواع و اقسام توطئه ها در نقاط مختلف کشور رخ داد برای نمونه چه کسی ماشین جنگی دشمن را در طبس در هم شکست؟ یا چه کسی مردم ایران را در جنگ تحمیلی پیروز کرد؟ همه اینها نشان دهنده حمایت و پشتیبانی خداوند از انقلاب است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به اینکه اولین نتیجه رحمت الهی وحدت است، اظهار داشت: هیچ چیزی نمی تواند جامعه بشری را یکی کند جز رحمت الهی که سرمنشآ این رحمت وجود نبی مکرم اسلام است و این رحمة للعالمین است که دلها را یکی می کند.

وی با بیان اینکه اگر رحمت خدا نبود همواره مختلف و پراکنده بودیم، اظهار داشت: مسئله حفظ وحدت برای ما یک تکلیف شرعی است بنابراین قبل از اینکه وحدت یک مصلحت باشد یک تکلیف است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اسلامیت جامعه اسلامی در گرو وحدت است، اضافه کرد: بنابراین رهبران و علماء دین در جامعه اسلامی باید دقت و موظبت کنند و جلو رخنه را ببندند و هر کجا منشاء شکاف است را بگیرند.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی دو سال اخیر کارهای بسیار بزرگی در زمینه تقریب بویژه در حوزه علمیه قم انجام داده است.

وی افزود: در آغاز مأموریت خودم به عنوان دبیر کل مجمع جهانی تقریب خدمت آیت الله وحید خراسانی رسیدم و نظر ایشان را جویا شدم که وی گفت: «این تکلیف بسیار مهم است و مبارک است، برای انجام این مأموریت در خدمت شما هستم و هر کاری از دست من بر بیاید انجام می دهم. به زیارت امام رضا(ع) برو و دو رکعت نماز بخوان و به امام رضا(ع) بگو که از طرف شما این مأموریت را انجام می دهم».
https://taghribnews.com/vdcdzf0fzyt0j96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی