تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 158606

مبادلات تجاری ایران وعراق ۱۲میلیارد دلار خواهد رسید

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حجم مبادلات بازرگانی ایران و عراق در سال گذشته به حدود ۱۲ میلیارد دلار رسید گفت: این رقم در مقایسه با ظرفیت‌های عظیم اقتصادی دو کشور رقم قابل قبولی نیست و لازم است دو کشور به منظور ارتقای حجم مناسبات تجاری به بیش از ۲۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی کنند.
مبادلات تجاری ایران وعراق ۱۲میلیارد دلار خواهد رسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسحاق جهانگیری در دیدار روژ نوری شاویس معاون اول نخست وزیر عراق اظهار داشت: روابط دوجانبه با اراده مقامات عالی دو کشور با قدرت در حال توسعه و تعمیق است و ایران و عراق می توانند مکمل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در حوزه‌های اقتصادی باشند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در عرصه سازندگی و در بخش دانش فنی و مهندسی و دستاوردهای علمی و فناوری به کشور عراق انتقال دهد.

جهانگیری ادامه داد: استقبال پرشور مردم از انتخابات ضمن تحکیم روند مردم سالارانه در عراق و تقویت وحدت و یکپارچگی میان آحاد مردم و گروه‌های سیاسی، آبادانی این کشور را سرعت می‌بخشد و به انزوای افراطیون خواهد انجامید.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به شرایط حساس منطقه و افزایش فعالیت گروه‌های افراطی و تروریست، بر لزوم تلاش جامعه بین المللی در جلوگیری از روند تقویت افراط‌گرایی تأکید کرد.

جهانگیری گفت: با توجه به پیوستگی امنیتی منطقه، تروریست‌ها در هر نقطه‌ای که با شکست مواجه شوند، ناامنی‌ها را به نقطه دیگر انتقال می دهند و پیروزی های مردم و دولت سوریه باعث شده است تروریست ها این بحران را از سوریه به کشورهای دیگر انتقال دهند اما حامیان تروریسم باید بدانند این ناامنی ها دامن خودشان را نیز خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت داخلی و یکپارچگی عراق همواره مورد تأکید تهران است افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت‌های خود در منطقه استفاده می کند تا عراق مشکلات خود را برطرف کند.

روژ نوری شاویس همچنین با بیان اینکه شرکت‌های فنی، مهندسی و صنعتی ایرانی در عراق از دانش و توانمندی خوبی برخوردارند خاطر نشان کرد: عراق در راستای سازندگی از تجربیات این شرکت‌ها استفاده می کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و تقویت روند دموکراسی در این کشور افزود: این انتخابات با تأیید سازمان‌های بین المللی، دقیقاً منطبق بر شرایط و ضوابط قانونی برگزار شد و رضایتمندی همه طرف‌ها و گروه‌های سیاسی در عراق را به همراه داشت.

روژ نوری شاویس افزود: برگزاری انتخابات در عراق نشان از پایبندی به قانون اساسی این کشور دارد و به تقویت یکپارچی و وحدت همه گروه‌ها در عراق منجر خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcdzj0f9yt0k96.2a2y.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی