تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 165608

روز خبرنگار

خبرنگار فردی است که منافع جامعه را به منافع فردی خود ترجیح میدهد و تلاش دارد با انعکاس و انتقال واقعیت ها در مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه گام بردارد .
روز خبرنگار
روز خبرنگار فرصت خوبی است برای واکاوی و یادآوری مسولیت ها ، محدودیت ها و تاثیرگذاری عملکرد خبرنگاران در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطات و توسعه رسانه های گروهی طبعا کار خبرنگاری و  نقش خبرنگار نیز تاثیرگذارتر میشود . هرقدر ابزار و وسایل مدرن پیشرفته ، امکانات جدید و شیوه های نوین خبری بکار گرفته شوند کارکرد حوزه های خبری و وجه خبری رسانه ها پر رنگ تر میشود ، گاهی چنان فضاهای خبری با تنوع رسانه ها ، رنگ آمیزی بسته های خبری و تنوع پیام ها روبرو میشود که نقش و سهم خبرنگاران کم رنگ و کم جلوه می نماید  . گرچه برخی چون مارشال مک لوهان در اهمیت دادن به نقش رسانه تا آنجا پیش می روند که رسانه را خود پیام میدانند . این دیدگاه حداقل باعث میشود به پویایی درونی تکنولوژی ،ابزار ارتباطی و رسانه پیام دهنده و منتشرکننده پیام توجه کافی بشود اما همواره این اصل باید مد نظر باشد که خمیر مایه و زیر بنای امر پیام رسانی نیروی انسانی است، نیرویی که به او ارتباطگر حرفه ای میگوییم کسی که ناقل ، پیام رسان و ناشر است . نگاه نافذ و  ذهن ناقد دارد . در متن محیط خبری و خبر ساز قرار دارد. امین جامعه است و دوستدار  رشد و تعالی انسان ها، همه ویژگی های یک انسان  فعال و ریز بین ، متعادل و متواضع را دارد. منافع جامعه را به منافع فردی خود ترجیح میدهد و تلاش دارد با انعکاس و انتقال واقعیت ها در مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه گام بردارد . براستی اگر در جهان کنونی همه خبرنگاران به رسالت خبری خود عمل میکردند، درد و رنجهای بشر را همراه با زیاده خواهی قدرتمندان و فرصت طلبان و زورمداران جهان منعکس و ترفندهای آنان را افشا و بر ملا میکردند و ابزار قدرت دیگران قرار نمیگرفتند ، امثال صهیونیست ها میتوانستند چنین بی محابا به کشتارکودکان غزه مظلوم و نسل کشی مسلمانان محروم و محاصره شده سرزمین فلسطین ادامه دهند؟ یا بسیاری از رهبرانی که بر ثروت عظیم مسلمانان چنگ زده و بی خیال از شیون شبانه روزی شیرخوارگان و درد مجروحان و مردمان محاصره شده فلسطین خود را به بی خبری و بی خیالی بزنند ؟ البته اگر نبود غیرت و اهتمام معدود خبرنگارانی که بر اساس وظیفه و رسالت خبری و حرفه ای و نگاه انسانی خود با پذیرش خطر و جان بر کف در زیر آتش دشمن صهیونیستی به انعکاس واقعیت های نبرد نابرابر ارتش رژیم اسراییل با کودکان و سالخوردگان و زنان محاصره شده و بی پناه فلسطینی پرداختند همین مقدار انعکاس مظلومیت نیز رخ نمیداد و مظلومیت ها ثبت و ضبط نمیشد  .

به روح همه خبرنگاران شهید و سخت کوشان و جویندگان حقیقت و پاسداران حرمت و کرامت انسان ها درود میفرستیم و آرزو داریم همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در انجام وظیفه و رسالت خطیر خود موفق باشند 
https://taghribnews.com/vdcdzk0fjyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی