تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 39930

حماس: برگزاری انتخابات بدون توافق ملی سرپوشی بر رسوایی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای برگزاری انتخابات بدون توافق ملی را تلاشی آشکار برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی حکومت خودگردان فلسطین دانست.
حماس: برگزاری انتخابات بدون توافق ملی سرپوشی بر رسوایی است
خبرگزاری تقریب (تنا) – 
بر اساس بیانیه که یک نسخه از آن برای خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه ارسال شد، این جنبش مخالفت خود را با دعوت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به منظور برگزاری انتخابات ریاست حکومت خودگردان و مجلس قانونگذاری قبل از سپتامبر ۲۰۱۱ بدون توافق ملی اعلام کرد.
براساس این بیانیه ، حماس و مردم فلسطین مخالفت خود را با تلاش به منظور تحمیل انتخابات ریاست حکومت خودگردان و قانونگذاری بدون توافق ملی اعلام کرده و آن را باطل، فاقد مشروعیت و خدمت به دشمن صهیونیستی و گروه سازشکار می داند.
حماس تصریح کرد: دعوت به برگزاری انتخابات در واقع تلاش برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی هیات مذاکره کننده به خاطر عدول از قدس و  مقدسات و وطن فروشی و توطئه چینی علیه رزمندگان مقاومت فلسطین است.
بیانیه یادآور شد: کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین فقط نماینده خودش است، مشروعیت نداشته و نماینده مردم، اقشار، گروهها و شخصیتهای فلسطینی نیست. همچنین شایسته دعوت به برگزاری انتخابات به طور یک جانبه و بدون توافق ملی نبوده و اختیار چنین اقدامی را ندارد.
بر اساس بیانیه، حکومت محمود عباس – سلام فیاض به هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی، توطئه علیه مقاومت، تعقیب رزمندگان مقاومت ادامه می دهد و برای سرپوش گذاشتن بر اقدامهای سرکوبگرانه از طریق دمکراسی دروغین می کوشد، اما فقط خود را گول می زند زیرا همه مردم فلسطین ماهیت واقعی آن را می شناسد.
این جنبش کمیته اجرایی را مسئول پیامدهای اقدام خودسرانه در زمینه تقویت چنددستگی و طولانی شدن آن دانست.
کمیته اجرایی انتخابات سازمان آزادیبخش فلسطین در نشست خود در رام الله تصمیم به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری قبل از سپتامبر ۲۰۱۱ گرفت.


https://taghribnews.com/vdcdzn0s.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی