تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 259307
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

برگزاری کنگره شعر اهل بیت در وحدت امت اسلامی موثر است

تنا گلستان
معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: برگزاری کنگره شعر اهل بیت حرکت طیبه ای است که در وحدت و انسجام امت اسلامی بسیار موثر است.
برگزاری کنگره شعر اهل بیت در وحدت امت اسلامی موثر است
«منوچهر متکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در حاشیه کنگره منطقه ای شعر اهل بیت در گرگان، اظهار کرد: سیره و راه و روش اهل بیت علیهم السلام ودیعه الهی برای مسلمانان است؛ زیرا آنها با خلوص و صفای دل دعوت کننده به اسلام ناب بوده اند.
به گفته وی؛ برگزاری این کنگره یعنی استخراج مصادیق پاکی ها و خوبی های اهل بیت است و شاعران بدیهه گویی که با حق زیسته و برای حق سروده اند، ماندگاری خاصی در طول تاریخ داشته اند.
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ارادت به اهل بیت مختص به شیعه نیست، گفت: بسیاری از شاعران و عارفان اهل سنت در مدح و ستایش اهل بیت قصاید، مثنوی و غزل هایی سروده اند که نشان از عشق و ارادت آنان به ائمه اطهار دارد.
وی، ادامه داد: در طلیعه این افراد امام شافعی قرار دارد که محبت او به اهل بیت زبانزد عام و خاص بوده است.
به گفته وی؛بسیاری ازشعرای شیعه و سنی با حفظ کرامت، پایمردی، مناعت طبع، مجاهده در راه حق و پرهیز از مال و منال دنیا در مدح و ستایش اهل بیت کتاب هایی فراوان به رشته تحریر درآورده اند.
متکی با اذعان بر اینکه بسیاری از کسانی که با زبان فارسی آشنا می شوند شیفته آن می شوند، تصریح کرد: این زبان همانند سایر زبان های دنیا وسیله تکلم است؛ ولی پیام خاصی از این زبان به مخاطبان القاء می شود.
وی، افزود: امروز زبان فارسی بعد از زبان عربی به لحاظ تعامل با فرهنگ غنی، دومین زبان جهان اسلام است.
به گفته وی؛ با وجود ورود اقوام و ملل مختلف به ایران، ایرانیان ارزش های ملی و مذهبی خودشان را به خوبی حفظ کرده اند.
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب، همدلی، اتحاد و تقریب را بزرگترین خوبی مسلمانان به یکدیگر دانست و گفت: حفظ وحدت نیازمند ملزوماتی است، پس ضروری است با برداشتن موانع پیش روی تقریب مذاهب، در تقویت عملی آن بکوشیم.
وی، ادامه داد: وحدت و انسجام اسلامی مهمترین محور آموزه های امام راحل (ره) بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در ادامه این مسیر حرکت می کنند.
به گفته وی؛ مجمع جهانی تقریب در راستای همگرایی امت اسلامی اقدامات و فعالیت های متنوعی از جمله دیپلماسی تقریب را مد نظر دارد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdzn0x5yt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی