تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 269405

نشست رهبران ادیان و مذاهب مختلف در پاکستان برگزار شد

شرکت کنندگان در نشست هماهنگی رهبران ادیان و مذاهب مختلف پاکستان، تکفیر مردم و کشتار آنان را محکوم کردند.
نشست رهبران ادیان و مذاهب مختلف در پاکستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست ھماھنگی علما، روحانیان و شخصیت های برجسته از سوی شورای جهانی ادیان پاکستان در اسلام آباد برگزار شد و سخنرانان در این نشست به بررسی موانع موجود در راه وحدت و ارائه راهکار پرداختند.

"رامیش وینکوانی" عضو پارلمان پاکستان با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مراسم هایی گفت: اسلام دین صلح و دوستی و گفت وگو است، بنابراین مسائل اختلافی باید از راه گفت و گو بین ادیان حل و فصل شود.

وی افزود: بر اساس قانون ممنوعیت توهین به ادیان در پاکستان، عاملان این اقدام باید محاکمه شده و در صورتی که در کشتار مردم نقش داشته باشند، به اعدام محکوم شوند.

"حافظ محمد نعمان حامد" مدیر اجرایی شورای جھانی ادیان پاکستان به اھداف و فعالیت ھای این مجلس اشارہ کرد و گفت:اتحاد، ھماھنگی، جلوگیری از تکفیر، مقابله با گروہ ھای تندرو و ثبات در امنیت کشور از اھداف این شورا است.

وی با بیان این که تندروی و قتل و خونریزی و تکفیر پیروان مذاهب و ادیان مغایر آموزه های دین اسلام و قوانین بین الملی است، تأکید کرد که هیچ کس حق ندارد مردم را تکفیر کرده و به این بهانه آنان را به قتل برساند.

"حافظ محمد"عقاید همه مذاهب را مورد احترام دانست و افزود: دولت و دستگاہ امنیتی باید در برابر گسترش تنش و اختلافات بایستد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdzn0xkyt09o6.2a2y.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی