تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 193003

تاكيد مفتی سوریه بر وحدت علمای مسلمان

تنا – بيروت
مفتی سوریه تاكيد كرد: به علمای مسلمان سراسر جهان اعلام کنیم که بیایید و با هم متحد شوید و سخنان خود را یکی کنید و صفوف خود را متحد سازید.
تاكيد مفتی سوریه بر وحدت علمای مسلمان
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه در سخنان خود در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت با تاكيد بر لزوم وحدت علمای مذاهب مختلف اسلامی در اقصی نقاط جهان، خاطرنشان كرد: ما با وحدت خودمی توانیم با دشمنان مقابله کنیم.
 
وي با اشاره به تاثیر منبر و نقش علما در جوامع اسلامی گفت: آیا حزبی در جهان وجود دارد که بتواند میلیون ها نفر را در روز جمعه در سوریه و عراق یا هر کشور دیگر جمع کند؟
 
مفتي سوريه در ادامه به تنش های مختلف درجهان اسلام اشاره كرد و اظهارداشت: آنچه در یمن و سوریه و عراق اتفاق می افتد، یک جنگ طایفی، دینی و مذهبی نیست.
 
وی افزود: ما در اینجا برای یاری امت اسلام جمع شده ایم و اگر شما با ما همراه شوید ما نیز در کنار شما می جنگیم تا پیروز شویم و اگر با ما همراه نمی شوید خداوند گواه است که ما حجت را تمام کردیم و البته به پیروزی خود ایمان داریم و لبنان و سوریه و امت اسلام و ایران و عراق و یمن حجتی خواهند بود بر تمام کسانی که به ذلت امت اسلام راضی شدند.
 
حسون خواستار بهره گيری كشورهای اسلامی از الگوی ايران در پايداری و مقاومت شد و گفت: ايران همچنان بهای مواضع حمايت گرايانه خود از مشكلات جهان اسلام و مسئله فلسطين را می پردازد اما توانسته با مقاومت و پايداری حقوق ملت خويش را نيز تامين كند.
 
مفتی سوریه سپس با اشاره به مساله فلسطین گفت: تمام این معرکه ها و درگیری ها و فتنه ها برای این است که من و شما مساله فلسطین را فراموش کنیم، اما ما هیچ گاه قبله نخست مسلمانان و سرزمین پیامبران را فراموش نمی کنیم. ای فلسطین ما به خواست خدا به سوی تو خواهیم آمد و به زودی همه امت اسلام در تو جمع خواهند شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdzs0fsyt0nz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی