تاریخ انتشار۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 263104

از تحولات سوریه تا بحران اقتصادی لبنان در سخنان خطیبان جمعه لبنان

تحولات سوریه، ممنوعیت حجاب در اروپا و بحران اقتصادی در لبنان از جمله موضوعات مطرح شده در سخنان خطیبان جمعه لبنان بود.
از تحولات سوریه تا بحران اقتصادی لبنان در سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: جنگ و نزاع در سوریه وارد سال ششم می شود و صدها هزار تن شهید و به همان تعداد نیز مجروح برجای گذاشته است. میلیون ها تن نیز از آواره شده اند و جنگ علیه وحدت ارضی و ملی سوریه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: امیدواریم همه گروه های سیاسی در راستای خروج این کشور از تونل تاریک و ایستادگی یکپارچه در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری تلاش کنند.
 
امام جمعه بیروت از ممنوعیت حجاب در اروپا به شدت انتقاد کرد و گفت: این تصمیم بر تلاش ها جهت گسترش رابطه میان شرق و غرب تأثیر گذاشته و اسلام ستیزی در غرب را افزایش می دهد. غرب بداند که  حجاب یک نماد دینی نیست بلکه یک وظیفه دینی به شمار می آید که بر همه بانوان واجب است.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای لبنان، حمله جنگنده های صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: این حمله در چارچوب دخالت مستقیم در جنگ علیه سوریه است که با هدف نابودی پایگاه مقاومت در منطقه صورت می گیرد.
 
وی افزود: انفجارهای تروریستی چند روز پیش در سوریه و همچنین حمله جنگنده های صهیونیستی به این کشور یک هدف را دنبال می کند که جبران شکست تروریست ها به دست ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به شمار می آید.
 
این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که توطئه علیه سوریه برای همگان آشکار شده است و پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی با همکاری برخی کشورهای عربی در حمایت از تروریسم در سوریه و مخالفت با راه حل سیاسی ادامه دارد.
 
شیخ عبدالامیر قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت، گفت: ما به گسترش فرهنگ اعتدال جهت مبارزه با تندروی و افراطی گری که سرچشمه قتل و کشتار است، نیاز داریم. مسلمانان و اعراب باید در یک جبهه یکپارچه به مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری بپردازند.
 
وی افزود: لبنان به دلیل تنوع مذهبی و نژادی در دید جهانیان قرار دارد و ما باید برای حفظ مصالح و ثبات و نوآوری تلاش کنیم. تصویب قانون جدید انتخابات می تواند وحدت و مشارکت ملی را به دنبال داشته باشد.
 
قبلان با اشاره به اینکه لبنان در تیررس دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: توطئه تروریست ها با یکپارچگی ملت، ارتش و مقاومت ناکام مانده و تهدیدهای صهیونیستی نیز بی ارزش است.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، از فاصله طبقاتی شدید در این کشور انتقاد کرد و گفت: فاصله طبقاتی فاحشی میان ثروتمندان و فقرا در لبنان وجود دارد. مردم عادی در حالی به شدت در حال کار و تلاش جهت فراهم کردن زمینه های زندگی خود هستند که زیر بار مالیات نیز قرار دارند.
 
این عالم لبنانی با اشاره به تأکید گروه های سیاسی بر تصویب افزایش مالیات اظهار داشت: تحولات کنونی پارلمان نشان می دهد که گروه های سیاسی با قدرت های اقتصادی دست در دست هم گذاشته اند.
 
https://taghribnews.com/vdcdzs0xoyt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی