تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۵
کد مطلب : 240307
منابع دیپلماتیک سازمان ملل:

عربستان بر جرم کودک کشی در یمن سرپوش گذاشته است

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کردند: دوماه پس از آنکه سازمان ملل، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن را به جرم کودک کشی در لیست سیاه خود قرار داد، ریاض هنوز نتوانسته است مدرکی برای توجیه خارج کردن دائمی ائتلاف از این لیست ارائه دهد.
عربستان بر جرم کودک کشی در یمن سرپوش گذاشته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک سازمان ملل گفت: مقامات سازمان ملل تصمیم دارند برای کسب جزئیات بیشتر در باره مسائل گوناگون از جمله مقررات مربوط به پاسخگو بودن عربستان به ریاض سفر کنند.
 
در یک گزارش سالانه سازمان ملل در مورد کودکان و مناقشه مسلحانه گفته شده است که این ائتلاف سال گذشته مسئول مرگ دست کم 60 درصد از کودکان و مجروح شدن آنها بوده و 510 کودک را کشته و 667 نفر دیگر را زخمی کرده است.
امارات متحده عربی ، بحرین ، کویت ، قطر ، مصر ، اردن ، مغرب ، سنگال و سودان در ائتلاف تحت رهبری سعودیها جای دارند.
 
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از تهدید عربستان به قطع کمک هایش به این سازمان، به طور موقت نام ائتلاف را از لیست سیاه تا زمان بازنگری مشترک خارج کرده است. وی قرار است روز سه شنبه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.
 
به گفته این منابع، عربستان سعودی دو هفته پیش نامه ای فرستاد ولی در آن نامه به نگرانیهای سازمان ملل در مورد خطرات پیش روی کودکان در یمن نپرداخت. یکی از منابع دیپلماتیک محتوای نامه ارسالی را ' بی مایه ' توصیف کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcdzz0x5yt0os6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی