تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 224207
آیت الله اراکی در نشست هم اندیشی علما و فعالان فرهنگی استان قزوین:

اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی بزرگترین چالش ماست/انگلیسیها دشمنی دیرینه با تشیع دارند/شیعه انگلیسی به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه سیستم های استکباری سیستم های خارج از جهان آفرینش هستند که می خواهند خود را به جهان آفرینش تحمیل کنند، اظهار داشت: همیشه مستکبران در اقلیت قرار دارند اما آنها با تهی کردن هویت عامه مردم بر آنها مستولی می شوند.
اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی بزرگترین چالش ماست/انگلیسیها دشمنی دیرینه با تشیع دارند/شیعه انگلیسی به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است
به گزارش خبرنگار تقریب، نشست هم اندیشی علما، عناصر هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی استان قزوین با موضوع "شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی" با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز سه شنبه 18 اسفند ماه در شهر قزوین برگزار شد.
 
آیت الله اراکی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو چالش بسیار بزرگ در برابر اسلام ناب محمدی و تشیع علوی هستند، اظهار داشت: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی از مهمترین مباحث حال حاضر هستند که باید به دقت به آن پرداخته شود و می توان گفت صحنه نبرد نرم ما در این جبهه است.
 
وی افزود: در گذشته نبرد سخت داشتیم الان نیز به شکلی این نبرد سخت بازسازی شده و در حال انجام است اما انچه این نبرد سخت را اکنون شعله ور کرده همین جبهه نرم است که در برابر اسلام ناب محمدی و تشیع علوی قرار گرفته است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تمدن اسلامی اظهار داشت: تمدن اسلامی معنی اش این است که اولا اسلام هویت جدیدی برای بشریت و زندگی انسان معرفی می کند و در این زمینه مقوله ای در قرآن کریم تحت عنوان انسان های سنگین(باهویت) و انسانهای سبک (تهی از هویت)آمده است، انسان های سبک وزن یعنی اینکه هویت تهی دارد و سرنوشت اینها تباهی است و انسان های سنگین وزین یعنی انسان هایی که هویت پُری دارند.
 
وی با اشاره به معنی استکبار، اظهار داشت: استکبار در حقیقت به معنی به کار گرفتن نیروی انسان ها در راه هوا نفس مستکبران است. همیشه مستکبران در اقلیت قرار دارند اما این اقلیت با تهی کردن هویت عامه مردم بر آنها مستولی می شوند.
 
آیت الله اراکی با طرح این سوال مبنی بر اینکه چطور توده های مردم از مستکبران تبعیت می کنند؟ اظهار داشت: وقتی انسانها از هویت تهی شوند و سنگین وزنی خود را از دست بدهند به راحتی از مستکبران تبعیت می کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: همه هستی با فرمان الهی به وجود آمده است و کلمه الهی و حق همانند درختی است که ریشه در زمین دارد و شاخ و برگ ان در آسمان ها قرار دارد و پر میوه است و در مقابل کلمه خبیثه و باطل قرار دارد که پدیده ای بی ریشه و خارج از جهان آفرینش است که می خواهد خود را در جهان افرینش جا کند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خبائث پدیده های نفوذی و گذرا هستند اظهار داشت: اینها بی ریشه می آیند و ظهور و بروز می کنند اما قطعا موقتی هستند. به عبارت دیگر پدیده طیب و حق کلمه ای است که با تمام این نظام آفرینش در پیوند مناسبی قرار دارد بنابراین سنگین وزن است اما پدیده باطل و خبیثه هیچ پیوندی با نظام حاکم و حقیقت جهان ندارد لذا پدیده سبکی است.
 
آیت الله اراکی افزود: سیستم های استکباری سیستم های خارج از جهان آفرینش و سبک هستند که می خواهند خود را به جهان آفرینش تحمیل کنند.   
 
وی با اشاره به اینکه اگر طبیعت در اختیار جهان استکباری قرار بگیرد آنرا تهی و نابود می کند، اظهار داشت: الان می بینیم که جهان غرب چه بلایی بر سر آب و هوای جهان وارد کرده است، چه سرنوشتی بر آدم های کره زمین تحمیل کرده است، غذای بشر را آلوده کرده، شهر ها را الوده کرده است حتی اکسیژن مورد نیاز بشر را نیز نابود کرده است همچنین نظام شهری و تمدن شهری که نظام غرب ایجاد کرده است نظام تهی است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تا هویت بشر تهی نشود در اختیار مستکبران قرار نمی گیرد، اظهار داشت: اگر بشر بخواهد در سیستم حاکم جهان زندگی کند هویتش یک هویت منطقی و پیوند دار با نظام افرینش می شود که نظام افرینش با وی همکاری می کند و آسمان نعمات خود را بر وی فرو می فرستند زمین نیز برای او شکوفا می شود.
 
وی تأکید کرد: وقتی انسان به وظیفه الهی خودش عمل کند یعنی ارتباط خودش را با سیستم حاکم جهان برقرار کند این سیستم جهان با او همکاری می کند و این همان صراط مستققیم است.
 
آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه ما در جهانی زندگی می کنیم که فرمانروا و حاکم دارد، اظهار داشت: سلطان و فرمانروای این جهان خدای متعال است. یکی از نقاط اختلاف ما با تمدن غرب در همین نکته است زیرا تمدن غرب معتقد است که این جهان بی ریشه و بی فرمانروا است لذا خود را به عنوان فرمانروا به این جهان تحمیل می کنند و حاکم و فرمانروا ابداع می کنند اما ما معتقدیم که خداوند فرمانروا است و این جهان حاکم و فرمانروا و قانون دارد لذا حاکمی می تواند حاکمیت کند که از سوی خدا برای حاکمیت خود حکم داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه فرمانروا و قانون دارد که همان صراط مستقیم الهی است، اظهار داشت: اگر مستکبران بخواهند بر این جهان حکومت کنند باید بشر را از صراط مستقیم الهی منحرف کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تهی سازی هویت بشر با دو روش افراط و تفریط صورت می گیرد، اظهار داشت:  تهی سازی هویت بشر یا به شیوه عقب افتادن از نظام حاکم بر جهان(تفریط) و یا به شیوه پیش افتادن از نظام حاکم بر جهان(افراط) صورت می گیرد.
 
وی افزود: ما امروز در جهان اسلام با این دو چالش بزرگ تفریط و افراط مواجه هستیم. مثلا می گویند زیاد پایبند به موازین شرعی نباشید، لازم نیست که حجاب کامل داشته باشید یا اینکه همیشه نماز بخوانید در حقیقت این یک نوع اسلام آمریکایی است که اروپا و آمریکا تلاش دارد که این نوع از اسلام را ترویج کند شروع به ساخت و معرفی متفکرانی می کنند که این نوع اسلام را برایشان ترویج کند در حالیکه این متفکران هیچ بهره ای از تقوا و دین نبرده اند و فقط تلاش می کنند که ایدئولوژی اسلام آمریکایی را به عنوان ایدئولوژی اسلام واقعی معرفی کنند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: یک جریان دیگری نیز وجود دارد که جریان افراطی نام دارد که تشیع انگلیسی نمونه ای بارز از این جریان است انگلیسی های متخصص در مقابله با تشیع هستند زیرا تنها کسانی که طی 200 سال اخیر با انگلیسی ها جنگیدند و در مقابل آنها ایستادند همین مراجع شیعه بودند بنابراین آنها با شیعه دشمنی دیرینه دارند.

وی با بیان اینکه اسلام افراطی همان اسلامی است که از آن به اسلام متحجر تعبیر می شود، اظهار داشت: اسلام افراطی چندین ویژگی دارد که اولین ویژگی اش این است که در اسلام افراطی فرع مقدم بر اصل می شود. اگر اسلام حکومت و قدرت داشته باشد یک اصل مهم است اما برخی معتقدند که برای رسیدن به این هدف نباید خون یک نفر ریخته شود اینجاست که این افراد افرع را مقدم بر اصل می دارند ما اگر مبارزه نکنیم و خون ندهیم قطعا به آزادی و قدرت دست نخواهیم یافت چطوردر جوامع غیراسلامی مردم برای نبرد با ظلم حاضر هستند جان خود را نثار کنند و مبارزات گسترده‌ای را انجام می‌دهند، اما وقتی نوبت به ما مسلمانان می‌شود این کشته شدن در برابر آزادی را به عنوان ضدارزش تبلیغ می‌‎کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: جان مقدس است اما این جانی که مقدس است اگر در راه خدا داده شود مقدس ترین فداکاری ها است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: اگر بخواهیم حاکمیت اسلام را در منطقه تأمین کنیم باید در سوریه نیز حضور داشته باشیم و بجنگیم و دنیا باید بداند که ما طمعی نسبت به خاک عراق و سوریه نداریم بلکه اعتقاد داریم جنگ سوریه جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی با ماست و آن‌هایی که در عراق و سوریه تروریست داعشی تربیت می‌‎کنند با جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اگر ما در سوریه و عراق با داعش مبارزه نکنیم، چند صباح دیگر داعش سر از تهران سر در می‌آورد و ما دست آن‌ها را خوانده‌ایم.
 
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقتدار نیروی مقدس خود را در آنجا به رخ داعش می‌کشد و آن‌ها از این حضور خیلی احساس رنج می‌کنند.
 
آیت الله اراکی گفت: ما از اقتدار اسلام دفاع می‌کنیم و برای همین است که آمریکایی‌ها از حضور ایران ناراحت هستند و احساس رنج می‌کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: این قدرت در برابر آمریکایی‌ها می‌ایستد و ان‌شاالله پیروزی نهایی از آن جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با بیان اینکه جریانی در تشیع وجود دارد که شیعه گری و ولایت را در چند چیز خلاصه می کند، اظهار داشت: گروهی هستند که قمه زنی را از اصول دین نیز بالاتر می دانند و کتاب های زیادی در وصف قمه زنی تألیف کرده اند و به دروغ تبلیغ می کنند ائمه (ع) و علمای برجسته اسلام نیز قمه می زدند، در حالیکه نمادها و علمای ما در مذهب تشیع هیچ‌کدام قمه نمی‌زدند
 
آیت الله اراکی افزود: ، انگلیسی ها در رسانه های خود قمه زنی را ترویج می کنند و شیعه را هم ردیف با قمه زنی می دانند و برای نمونه انگلیس در رسانه های خود در تعریف تشیع کودکی را به تصویر می‌کشد که قمه زده و خون چهره‌اش را پوشانده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: تشیع انگلیسی برخی رفتارهایی که موجب تشنج در جامعه اسلامی می شود و یا موجب تفرقه در جامعه اسلامی می گردد را ترویج می کند و همواره با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای سعی دارند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه ما باید در برخورد با اهل سنت رفتار ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین را الگو قرار دهیم، اظهار داشت: بسیاری از بزرگان اهل سنت به صورت مستقیم و غیر مستقیم در درس امام صادق(ع) حاضر می شدند و یا اینکه اکثر افراد لشکر امیر المومنین(ع) را اهل سنت تشکیل می داند بنابراین ما باید این رفتار ها را الگو قرار دهیم.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه انگلیس در ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل سنت تبحر خاصی دارد، اظهار داشت: تضعیف شیعه و سنی موجب کاهش قدرت اسلام و تقویت اسرائیل و جهان کفر می شود به همین دلایل است که ما می گوییم بزرگترین چالش ما اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی است.  
 
لازم به ذکر است، در پایان این نشست از خانواده شهید حجت اسدی به وسیله آیت الله اراکی تجلیل شد.
 
https://taghribnews.com/vdce7e8wfjh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی