تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 289602

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: فرار بسیاری از فرماندهان داعش از سوریه به خاک ترکیه

بسیاری از فرماندهان داعش در مدت اخیر از مناطق حضور خود در استان‌های رقه و دیرالزور به مناطق تحت تسلط گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در حومه‌های شمال و شمال شرق حلب منتقل شده و از آنجا با عبور از نوار مرزی خود را به ترکیه رساندند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه: فرار بسیاری از فرماندهان داعش از سوریه به خاک ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که از منابع موثق متعددی به دست آورده بسیاری از فرماندهان داعش موفق به فرار و رسیدن به خاک ترکیه شدند.
 
این گروه در پایگاه اینترنتی رسمی خود افزود: بر اساس اسناد و مدارک موجود شماری از فرماندهان داعش با تابعیت‌های سوری و خارجی طی روزها و هفته‌های اخیر به ترکیه گریختند.
 
به گزارش اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: فرماندهان داعش از مناطق حضور خود در استان‌های رقه و دیر الزور به مناطق تحت تسلط گروه‌های فعال در عملیات سپر فرات در حومه‌های شمال و شمال شرق حلب منتقل شده و از آنجا با عبور از نوار مرزی خود را به ترکیه رساندند.
 
این گروه به نقل از منابع خود تاکید کرد: کار انتقال سرکرده‌ها و عناصر داعش از استان‎های حمص، دیر الزور و رقه از طریق پرداخت رشوه‌هایی بین 20 تا 30 هزار دلار آمریکایی انجام شده است تا بتوانند از مناطق تحت تسلط نیروهای تحت حمایت ترکیه موسوم به سپر فرات عبور کنند به گونه‌ای که طرف‌های مسئول  انتقال امن این عناصر داعش، آنها را از پست‌های ایست و بازرسی در حومه شمال شرقی حلب عبور داده و به مرزهای سوریه و ترکیه رساندند و از آنجا از طریق قاچاقچیان به ترکیه منقل شدند.
 
دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که طی ماه‌های اخیر صدها نفر از طرفداران داعش از جمله سرکرده‌های بومی آنها به استان حسکه گریختند و در آنجا مخفی شدند و البته برخی از آنها هم در داخل خاک ترکیه دیده شدند.
https://taghribnews.com/vdce7o8wwjh8vpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی