تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 248409

حماس خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه یونسکو در مورد مسجد الاقصی شد

جنبش مقاومت اسلامی حماس از جامعه بین الملل خواست تا اسرائیل را برای به رسمیت شناختن قطعنامه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" در مورد مسجد الاقصی و پایان بخشیدن به تجاوزات بی وقفه اشغالگران صهیونیست به این مسجد و یهودی سازی آن تحت فشار قرار دهد.
حماس خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه یونسکو در مورد مسجد الاقصی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عبداللطیف القانوع" سخنگوی حماس در تجمعی که انجمن اسلامی آن را در مقابل دفتر نمایندگی یونسکو ترتیب داده بود، تأکید کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین الملل و نهادهای فعال در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را جهت به رسمیت شناختن این قطعنامه و پایبندی به آن تحت فشار قرار دهند.

وی یادآور شد که اقدام "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل به انتقاد از این قطعنامه به مثابه جانبداری آشکار وی از رژیم صهیونیستی و پذیرش ادعاهای دروغین و ساختگی این رژیم در مورد مسجد الاقصی است. 

هیات اداری یونسکو روز پنجشنبه گذشته پیش نویس قطعنامه فلسطینیان که مسجد الاقصی را تنها متعلق به مسلمانان می دانست و هرگونه ارتباط میان این مسجد و یهودیان را رد می کرد، به تصویب رساند.

24 کشور به این قطعنامه رأی مثبت و 6 کشور رأی مخالف و 26 کشور هم به آن رأی ممتنع دادند و نمایندگان 2 کشور هم در جلسه رای گیری در پاریس حاضر نشدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdce7v8wojh8eei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی