تاریخ انتشار۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 272808

​کنفرانس روز قدس و حمایت از ملت فلسطین در مادرید برگزار شد

کنفرانس روز قدس و حمایت از ملت فلسطین، دیروز (جمعه) در مرکز شیعیان اهل البیت مادرید، پایتخت اسپانیا، برگزار شد.
​کنفرانس روز قدس و حمایت از ملت فلسطین در مادرید برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «یوسف فرناندز» دبیر فدراسیون مسلمانان در اسپانیا به عنوان نخستین سخنران این کنفرانس، که به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برگزار شد، گفت: روز قدس فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه برای همه کسانی‌ است که برای آزادی جهان مبارزه می‌ کنند .
 
دبیر فدراسیون مسلمانان اسپانیا با اشاره به اینکه استراتژی غرب این است که مساله فلسطین از یاد برود و حتی خود فلسطینیان نیز آن را فراموش کنند، تصریح کرد: اکنون به جای سخن گفتن درباره مبارزه اعراب با اسراییلی‌ ها، از عادی سازی روابط بین اعراب و اسراییلی‌ ها صحبت می‌ شود.
 
فرناندز تاکید کرد که به لطف روز قدس، مساله فلسطین فراموش نخواهد شد.
 
سپس حجت الاسلام «جعفر گنزالس» مؤسس و رئیس سازمان غیر دولتی "مسلمانان برای صلح" در سخنانی تأکید کرد: امام خمینی (ره) به این دلیل روز قدس را اعلام کرد که فلسطین دچار یک جنگ مهم جهانی‌ بود و لازم بود جامعه مسلمانان برای دفاع از فلسطینیان به جنبش درآید.
 
وی تاکید کرد: روز قدس مسیر مبارزه مسلمانان و خود فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی را تعیین کرد و بدون این روز، مبارزه مذکور تضعیف می‌ شد.
 
گنزالس گفت: آنچه رژیم صهیونیستی در سر دارد، بسیار بیشتر از اشغال سرزمین ها است. این رژیم سعی دارد یک جنگ صلیبی برای نابودی اسلام به راه بیندازد زیرا اسلام تنها جامعه ای است که خصلت پلید و شوم این امپریالیست ها را محکوم می‌ کند.
 
وی همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ارتشی برای جنگ ندارد؛ ارتش آن، شیاطین داعش هستند که به کشتار می‌ پردازند.
 
حجت الاسلام «عبدالزهره البندر» ملقب به «شیخ ابو نبوغ» از روحانیان عراقی مهمان نیز در سخنانی گفت: روز قدس فریاد جهان در مورد حقوق فلسطینیان در مقابل سیاست های محتاطانه حاکمان عرب است.
 
وی افزود: دولت های عرب، فلسطین را رها کرده و آن را به دست رژیم صهیونیستی سپرده ا‌ند و روز قدس، افزون بر احیای مساله فلسطین باعث شده که فلسطین از یاد نرود.
 
این روحانی عراقی تاکید کرد: تا وقتی‌ که مردم خواهان حقوق خود هستند، هچ حقوقی از دست نخواهد رفت.
https://taghribnews.com/vdce7w8wvjh8fvi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی