تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 56734

تاكید نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره به ضرورت وحدت مسلمانان

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در دیدار جمع كثیری از دانشگاهیان و دانشجویان اهل تسنن، همه مسلمانان را به وحدت فرا خواند و گفت: اولین گام پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر وحدت بود.
تاكید نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره به ضرورت وحدت مسلمانان
 حجت الاسلام و المسلمین 'نجف نجفی روحانی' روز گذشته در این دیدار با تشریح جایگاه والای نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان و تحصیلكردگان در رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: تحصیلكردگان و دانشگاهیان بهتر می توانند مسایل را درك و از آن بهره ببرند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه همدلی و همراهی شیعیان و اهل تسنن در ایران را نمونه زیبایی از وحدت مسلمانان دانست و گفت: این نشستها با حضور دانشگاهیان، دانشجویان، اهل فكر و اندیشه بین برادران اهل سنت و شیعیان، درس مهمی در جهت همدلی و وحدت به مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی تاكید كرد كه مهمترین مساله جهان اسلام امروز وحدت و همدلی است از همین رو دشمنان اسلام همین وحدت را نشانه گرفته اند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: دشمنان اسلام و جهان كفر به خوبی به قدرت وحدت واقفند از این رو برای غلبه بر جهان اسلام متحد شده اند و تلاش می كنند وحدت در جهان اسلام را متزلزل كنند و بین مسلمانان تفرقه بیاندازند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی تاكید كرد كه نخبگان ، دانشگاهیان، اندیشمندان و صاحبان قلم این وظیفه خطیر را در ایجاد همدلی و وحدت بر دوش می كشند و باید هوشیار باشند كه مبادا با غفلت آنان جهان اسلام زیر چكمه های دژخیمان استكباری ضایع شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در ادامه همه را موظف به تلاش برای گسترش وحدت در جهان اسلام دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام در اولین قدم برای ایجاد وحدت و همدلی بین دو طایفه كه دشمنی دیرینه داشتند، تلاش كرد.

حجت الاسلام نجفی سرزمین وحی را دارای خاطرات و حوادث تلخ و شیرینی در حفظ وحدت و تفرقه دانست و گفت: انسانها باید از این حوادث تاریخی درس عبرت بگیرند.

وی افزود: حضور نخبگان و دانشگاهیان ایرانی در سرزمین وحی فرصت بسیار مغتنمی برای بهره گیری از تابلوهای راهنما در این سرزمین، است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی در ادامه با اشاره به واقعه احد گفت: خاطره تلخ تخلف از دستور پیامبر (ص) و شكست مسلمین درس عبرتی است كه نباید در تاریخ بار دیگر تكرار شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با ذكر واقعه مسجد قبا نیز گفت: پیامبر گرامی اسلامی كه مسجد ساز بود به امر خداوند برای جلوگیری از تفرقه و فتنه انگیزی دشمنان، مسجد ضرار را كه با نیت ضربه زدن به وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه بین مسلمین بنا شده بود، خراب كرد چنانكه در سوره توبه نیز آمده است.

نماینده كاروان دانشگاهیان و دانشجویان اعزامی از سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی وحدت بین مسلمین را ضروری دانست و گفت: اهل تسنن ایران همواره در راستای وحدت گام برمی دارند و گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با ابراز خشنودی از حضور در مدینه منوره با تایید سخنان حجت الاسلام و المسمین نجفی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ابراز امیدواری كرد مسلمان جهان اسلام در مقابل توطئه چینی‌های استكبار جهانی به سركردگی آمریكا و رژیم صهیونیستی هوشیاری خود را حفظ كنند و فریب رفتارهای ریاكارانه غرب را نخورند.
https://taghribnews.com/vdceef8n.jh8pxi9bbj.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی حج
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی