تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 277344
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(30)

برگزاری کنفرانس برزیل، پاسخی به ضروری ترین نیاز های جهان اسلام

آنچه در قالب کنفرانسی بین المللی با عنوان «مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی» در شهر «سائو پائولو» پایتخت برزیل برگزار شد، در واقع پاسخی عملی به ضروری ترین نیاز های جهان اسلام در عرصه های رسانه ای، اطلاع رسانی و تبلیغاتی بود.
برگزاری کنفرانس برزیل، پاسخی به  ضروری ترین نیاز های جهان اسلام
کنفرانسی که با حضور شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی برزیل و کشورهای مختلف جهان کوشید تا در حد توان خود، تبلیغات زهرآگین و پردامنه سال های اخیر علیه اسلام و مسلمانان را خنثی کند و دیدگاه های واقعی جوامع اسلامی را در خصوص تروریسم و افراط گرایی، برای افکار عمومی مردم جهان ترسیم نماید.
 
برگزار کنندگان این کنفرانس در حالی زحمات برگزاری آن را به جان خریدند و در برپایی شکوهمند این کنفرانس، همت به خرج دادندکه متأسفانه بخشی بزرگی از مردم جهان از ماجرای غم انگیز تشکیل گروه های تروریستی تکفیری و نقش قدرت های استکباری در پیدایش و تقویت این گروه ها، بی خبرند و بر اثر تبلیغات دروغین رسانه های وابسته به دنیای سرمایه داری، اقدامات بسیار خشونت بار و ددمنشانه گروه های تروریستی تکفیری را  به اسلام و مسلمانان نسبت می دهند.   
 
پیداست وجود چنین تصّوری از اسلام و مسلمانان، چگونه قضاوت هایی را در اذهان ملت ها ایجاد می کند و به تبع آن، چه پیامدهای نامطلوب و نامیمونی دامن جوامع اسلامی را که به دروغ به خشونت طلبی و افراط گرایی متهم شده اند، می گیرد؛ آنهم در حالی که سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غرب به طور پیوسته بر حجم تبلیغات زهرآگین و پردامنه خود علیه اسلام و مسلمانان می افزایند و ضمن بکارگیری انواع کوشش های پنهانی و سّری جهت تقویت و تسلیح جریان ترور و تکفیر، پیشرفته ترین تسهیلات را برای انعکاس جهانی جنایات فجیع این جریان، در اختیار سرکردگان شان قرار می دهند.
 
در واقع در این شرایط است که اقدامات رسانه ای صِرف، نمی تواند به تنهایی، خنثی کننده این گونه تبلیغات سهمگین باشد و واقعیات را آنگونه که هست برای افکار عمومی جهان تشریح کند و یا نخبگانی را که بر افکار عمومی ملت ها تأثیر گذار هستند، به ماهیت گروه های تروریستی تکفیری آشنا ساخته و عدم تعلق این گروه ها به مسلمانان را  بصورت روشن اثبات نماید.
 
اینجاست که ضرورت برگزاری نشست ها، گردهمایی ها و کنفرانس های متعدد برای تشریح دیدگاه های انساندوستانه، صلح طلبانه و عدالت خواهانه مکتب اسلام، به خوبی احساس می شود؛ نشست ها و کنفرانس هایی با حضور اندیشمندان، نخبگان و شخصیت های کشور های مختلف که علاوه بر این،  به چاره اندیشی در خصوص چگونگی مقابله با تروریسم و تکفیر نیز اقدام نماید.
 
همچنانکه کنفرانس«مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی» در برزیل، چنین رسالت بزرگی را بر دوش گرفت و زمینه را برای برگزاری گردهمایی و نشست های مشابه در دیگر نقاط جهان فراهم کرد. بدیهی است که تعامل جوامع و ملت های اسلامی در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با دیگر ملت های جهان متضمن برگزاری این گونه گردهمایی هاست تا  پرده از روی واقعیات برداشته شود و آنگونه که «آیت الله اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنان خود در کنفرانس برزیل تصریح کرد، بر این واقعیت تأکید شود که : «دین اسلام تمام بشریت را به وحدت فرا می خواند، و مسلمانان برقراری صلح و عدالت در جهان را شرط لازم برای تحقق این وحدت می دانند»
 
https://taghribnews.com/vdceef8wejh8fxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی