تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲
کد مطلب : 257247

پنج کشته در حمله انتحاری به دانشگاهی در نیجریه

حمله انتحاری یک دختر نوجوان به دانشگاهی در شهر مادیگوری نیجریه 5 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت.
پنج کشته در حمله انتحاری به دانشگاهی در نیجریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از اساتید دانشگاه مادیگوری در شمال شرقی نیجریه روز دوشنبه اعلام کرد: یک دختر 12 ساله صبح دوشنبه با پنهان کردن بمب به سمت دانشجویان در بخش خوابگاهی رفت و در آنجا خود را منفجر کرد که در نتیجه چندین نفر جان خود را از دست دادند.
 
این استاد دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: این دختر ابتدا به سوی جمعیت در مسجدی که در بخش کارکنان این دانشگاه قرار دارد رفت و چون موفق به انفجار در داخل مسجد نشد به سمت جمعیت دوم رفت و این حادثه را آفرید.
 
براساس این گزارش، تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات انتحاری را به عهده نگرفته است؛ اما سابقه اقدام های انتحاری این کشور نشان می دهد که معمولا گروه تروریستی بوکوحرام از زنان و کودکان برای اهداف خود استفاده می کند.
 
«ویکتور ایسوک» سخنگوی پلیس شهر بورنو نیجریه نیز در گفت وگو با فرانس پرس گفت: پلیس ابتدا به سوی این دختر که قصد داشت بمب ها را در مسجد منفجر کند شلیک کرد؛ اما او متواری شد و به سمت جمعیت دانشجویی رفت و در آنجا تصمیم خود را عملی ساخت.
 
به گفته وی، بلافاصله پس از این حادثه، یک انفجار دیگر نیز در داخل مسجد همان دانشگاه رخ داد که در آن حادثه نیز مهاجم انتحاری و یک استاد دانشگاه دیگر جان باختند و چند تن دیگر زخمی شدند.
 
براساس این گزارش، در مجموع 5 نفر در این عملیات انتحاری دوگانه جان باخته و 15 نفر به شدت مجروح شدند که بلافاصله پس از حادثه، به بیمارستان آموزشی این دانشگاه منتقل شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdceef8wfjh8nwi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی