تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 195741

ابراز نگرانی از بحران سوخت در سوریه

سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه از اقدام تروریست‌های تکفیری داعش در ممنوعیت ورود سوخت به شمال این کشور ابراز نگرانی کرد.
ابراز نگرانی از بحران سوخت در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"دونیا دخیلی" مدیر برنامه‌ سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه گفت: بسیاری از مراکز بهداشتی و سازمان‌های امدادرسانی به علت کمبود سوخت مورد نیاز برای فعالیت ژنراتورهای برق و همچنین حمل و نقل، فعالیت‌های خود را متوقف کرده یا به میزان چشمگیری کاهش داده‌اند.

دخیلی افزود: بیمارستان‌ها در برخی از شهرهای سوریه از جمله حما، ادلب، حلب و لاذقیه به علت کمبود سوخت در معرض خطر تعطیلی و جان بسیاری از مردم سوریه با خطر مواجه است.

وی تاکید کرد: برای فعالیت پمپ‌های تولید آب آشامیدنی، دستگاه‌های نگهداری نوزادان نارس و حرکت آمبولانس‌ها به سوخت نیاز داریم.

دخیلی افزود: این آژانس مقداری سوخت برای مراکز بهداشتی فراهم کرده است اما این مقدار سوخت، تاثیر کوتاه مدتی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از همه طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهیم اجازه دهند، عرضه‌ منظم سوخت در این کشور انجام گیرد تا نیازهای گسترده و فوری جمعیت سوریه برآورده شود.

گفته می‌شود، تروریست‌های داعش یک ایستگاه بازرسی تحت کنترل خود را در نزدیکی شهر حلب در شمال غرب سوریه به روی کامیون‌های حامل سوخت، مسدود کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، داعش کنترل شماری از چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های شرق سوریه و شمال عراق را در اختیار دارد؛ این گروه تروریستی به نفت به عنوان یکی از منابع درآمد خود می‌ نگرد.
 
https://taghribnews.com/vdceen8zzjh8ofi.b9bj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی