تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 252143

شهرک سازی در سرزمین های اشغالی تجاوز به مناطق فلسطینی ها است

اتحادیه اروپا عصر شنبه با ابراز نگرانی از تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک های صهیونیستی اعلام کرد که سیاست شهرک سازی تلاش ها را برای سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از بین می برد.
شهرک سازی در سرزمین های اشغالی تجاوز به مناطق فلسطینی ها است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری معا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با انتقاد از طرح احداث 500 واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی گفت: این تصمیم تاثیر منفی بر اراضی تحت تملک فلسطینی ها دارد وتجاوز به مناطق فلسطینی ها به شمار می آید.
 
وی افزود: سیاست شهرک سازی و گسترش شهرک ها براساس قوانین بین المللی غیر قانونی است و مانع جدی در برابر طرح سازش است.
 
پیشتردولت اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را از گسترش شهرک سازی جدید در سرزمین های اشغالی بیت المقدس شرقی‌ابراز داشت.
 
کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرداری بیت المقدس، چند روز پیش تصویب کرد که به طرح ساخت 500 دستگاه مسکن جدید در شهرک رمات شلومو ادامه دهد.
 
این لایحه باعث نگرانی‌ درجامعه بین المللی شده است که معتقد است که هر نوع ساخت و ساخت شهری اسراییلی‌ در سرزمین های اشغالی، غیرقانونی و یک تهدید برای توافق آینده صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها است.
 
پیش تر گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از نمایندگان آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا با ابراز مخالفت شدید با ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، هشدار داد که این شهرک سازی ها مانعی بر سر راه تحقق صلح است.
 
این گروه در ماه ژوئیه با انتشار گزارشی، از رژیم صهیونیستی خواسته بود سیاست ساخت شهرک در اراضی اشغالی را متوقف کند.
 
برآوردهای فلسطینی ها نشان می دهد که بیش از600 هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ساکن هستند.
 

 
https://taghribnews.com/vdceew8wxjh8nzi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی