>> پیکر کودک سوری لکه ننگی بر پیشانی بشریت است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۱
کد مطلب : 203949
شیخ الازهر مصر:

پیکر کودک سوری لکه ننگی بر پیشانی بشریت است

شیخ الازهر مصر با ابراز تاسف از غرق شدن کودک آواره سوریه‌ای در ساحل ترکیه، کشته شدن وی را لکه ننگی بر پیشانی بشریت توصیف کرد.
پیکر کودک سوری لکه ننگی بر پیشانی بشریت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "احمد طیب شیخ الازهر" مصر با صدور بیانیه‌ای، در مورد غرق شدن کودک سوریه‌ای در سواحل ترکیه ابراز تاسف و با مردم سوریه ابراز همدردی کرد.
 
احمد طیب تأکید کرد: تصویر منتشر شده از "ایلان کردی" طفل سوریه‌ای که با صورت بر روی ساحل دریای ترکیه افتاد، لکه ننگی بر پیشانی بشریت و یادآور آرامش خاطر کشورهای قدرتمند و منفعل جهان و چشم پوشی آنان بر روی هزاران انسانی که بر اثر آتش سوزی، جنگ، ویرانی و گرسنگی طعمه مرگ می شوند، است.

طیب افزود: دولت‌های قدرتمند و مدعی حقوق بشر، چنین صحنه هایی را مشاهده می کنند اما وجدان و ضمیر انسانی آنان ذره‌ای به حرکت در نمی آید.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی مردم سوریه خاطرنشان کرد: جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین المللی، باید به مسئولیت خود در برابر این تراژدی دردناک عمل کنند.

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: میلیون‌ها نفر از مردم سوریه و آوارگان جنگی با فرار از گرسنگی و درگیری‌ها و به امید یافتن آرامش، امنیت و زندگی کریمانه‌ای که از آن محرومند، هر لحظه به استقبال مرگ می روند.

وی خواهان تحرک بین المللی و منطقه‌ای برای کمک به هزاران نفر از پناهندگان سوریه‌ای شد و اظهار داشت: دولت‌های جهان باید مرزهای خود را به روی هزاران آواره جنگی بگشایند و مؤسسه‌ها و سازمان‌های خیریه هرچه سریعتر به کمک آوارگان بشتابند.
 
https://taghribnews.com/vdceex8wojh87oi.b9bj.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی