تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 201347

انتقاد ایران از اظهارات مداخله جویانه عربستان

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان از اظهارات مداخله جویانه وزیر امورخارجه عربستان در امور ایران انتقاد کرد و گفت: مایه تاسف است كه اظهارات وزيرخارجه کشور مسلمان و همسایه درباره توافق هسته ای وين تکرار مواضع رژیم صهیونیستی است.
انتقاد ایران از اظهارات مداخله جویانه عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم" اظهارات وزيرامورخارجه عربستان در نشست خبری مشترك با "اشتاینمایر" وزیر خارجه آلمان را ناشي از عصبانيت غيرمنطقي وي از توافق بين ايران و جامعه بين المللي براي پايان دادن به يك بحران غيرضروري دانست.

 وی افزود: وقتي نماینده ارشد یک دولت منطقه  از حل و فصل سياسي موضوعات در منطقه و سطح بين الملل تا اين حد  عصباني مي شود، ترديدي باقي نمي گذارد كه زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است.

مرضیه افخم ادامه داد: مایه تاسف است كه اظهارات وزير خارجه کشور مسلمان و همسایه درباره توافق هسته ای وين تکرار مواضع رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد  موضوع غنی سازی در ایران  اضافه کرد: این اظهارات نشانگر درک نادرست از روابط بین الملل و صلاحیت کشورهاست.

وزیرخارجه عربستان همچنین مدعی شد: در دو سال اخیر دیدیم که ایران مجبور شد به تفاهم هایی تن بدهد که در گذشته آنرا رد می کرد، برای مثال کاهش 97 درصدی ذخایر اورانیوم یا کاهش درصد غنی سازی که به مقدار خیلی کمی رسیده است و نمی توان برای بمب اتم از آن استفاده کرد.

جبیر در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت:ایران اعلام کرده است که همه سایت های هسته ای اعلام شده و اعلام نشده و سایت های نظامی اش به روی بازرسان باز باشد؛ مکانیزم بازرسی ها برای همیشه باز خواهد بود و به این ترتیب هدف توافق که بازداری ایران از دست یابی به بمب اتمی است محقق خواهد شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdceez8wfjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی