تاریخ انتشار۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 261648
مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی قازان قایه:

اهل سنت ارادت ویژه‌ ای نسبت به حضرت زهرا (س) دارند

تنا گلستان
مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی قازان قایه، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تنها مورد محبت شیعه نبوده؛ بلکه اهل سنت هم ارادت ویژه‌ ای نسبت به این بانوی بزرگوار دارند.
اهل سنت ارادت ویژه‌ ای نسبت به حضرت زهرا (س) دارند
«آخوند ناصر قزل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: امت اسلامی بر اساس آیه مودت قرآن معتقدند که محبت و مودت به حضرت زهرا (س) لازم و ضروری است و شیعه و اهل سنت بر این باور هستند که این بانوی گرانقدر اسلام را با بزرگ شمردن مورد محبت و تکریم خودشان قرار دهند. به گفته وی؛ حضرت زهرا (س) محور مشترک همه امت اسلامی است.
امام جمعه اهل سنت قازان قایه با اذعان بر اینکه حضرت زهرا (س) از مقام و منزلت بسیار بالایی در پیشگاه خداوند متعال، حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) برخوردار بوده، ابراز کرد: منابع ما پر از روایات بسیار از تکریم، منزلت، کرامت و جایگاه آن حضرت است.
وی، افزود: طبق فرموده پیامبر بزرگوار اسلام(ص): « فاطمه (س) پاره تن من است هر که او را بیازارد مرا آزرده و هر کسی او را خوشنود سازد مرا خوشنود ساخته است» که نشان از مقام و منزلت والای ایشان است.
به گفته وی؛ این سرور بانوان دو عالم محور خاندان پیامبر اسلام (ص) بوده است.
این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با تاکید بر اینکه بانوان جامعه مسلمان باید فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند، تصریح کرد: این بانو در جهان اسلام از جایگاه و شان بسیار بالایی برخوردار بوده به‌ نوعی که درک بشر از این جایگاه عاجز است. وی، ادامه داد: در تعبیر قرآن کریم آمده است که زمانی که خداوند فاطمه زهرا (س) را به حضرت محمد (ص) عطا کرد فرمود که به تو خیر کثیر، نعمت وسیع و واسعه عطا کردم.
 
 
https://taghribnews.com/vdceez8wvjh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی