تاریخ انتشار۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 261242

پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل

پیشروی نیروهای عراقی، خطوط دفاعی داعش را در غرب موصل درهم شکست و آنان را وادار به عقب نشینی کرد.
پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در اولین هفته از آغاز عملیات آزادسازی ساحل راست موصل از چنگ تروریست های داعش، نیروهای عراقی پیشروی قابل ملاحظه ای داشتند، خطوط دفاعی تروریست ها را در هم کوبیده و آنان را به عقب نشینی وادار کردند.

تروریست های داعش، که در مقابل حملات متعدد هوایی و زمینی نیروهای عراقی به شدت خسارات جانی و تسلیحاتی دیده اند، به مرکز شهر عقب نشینی کرده و جنگ خیابانی را آغاز کرده اند؛ مسئله ای که به علت حضور غیرنظامیان تحت محاصره تروریست‌ها، روند نبرد را سخت می کند.

پلیس فدرال عراق در این خصوص اعلام کرد: تروریست های داعش غیرنظامیان را سپر انسانی خود ساخته اند تا مانع پیشروی نیروهای امنیتی عراق شوند.

"رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق، اعلام کرد: گروه های تروریستی داعش غیرنظامیان را در محل طیران سپر انسانی خود کرده اند و ده ها خانه را بمب گذاری کرده اند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا می آییم، نیز اعلام کرد: پشتیبانی هوایی ارتش عراق از نیروهای عراقی در مرکز و غرب موصل، به انهدام 2 کارگاه بمب گذاری خودرو و ساخت بمب و همچنین دو انبار تسلیحاتی و مهمات در غرب تلعفر منجر شد.

وی افزود: یگان های پلیس فدرال و واکنش سریع به پیشروی خود در محله جوسق و طیران همچنان ادامه داده و این نیروها دو خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند، چند تروریست را به هلاکت رساندند و شماری سلاح و کمربند انفجاری را ضبط کردند.

از سوی دیگر "جعفر حسینی" سخنگوی نظامی گردان حزب الله نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد: نیروهای گردان حزب الله مرکز تجمع شمار بسیاری از تروریست های داعش را در  منطقه ای بین روستاهای عبره شمالی و جنوبی در غرب تلعفر هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله شماری از عناصر تروریستی از جمله سرکرده عناصر ویژه تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

همچنین در حمله جنگنده های عراقی به مواضع تروریست های داعش در منطقه "محلبیه" در تلعفر، دو مسؤول داعش هدف قرار گرفتند.

والی خودخوانده تروریست ها در به اصطلاح ولایت الجزیره، ملقب به "عمار مصطفی حسن" و مسئول سرباز گیری نیروهای انتحاری ملقب به "ابو هاجر" در این حملات هوایی به هلاکت رسیدند.

نیروهای عراقی در عملیات روز گذشته خود، فرودگاه موصل را در نبردی تن به تن از چنگ تروریست های داعش آزاد کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdceez8wwjh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی