تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 190971

شعله های جنگ یمن، دامن عربستان را گرفت

شماری از نیروهای قبایل بکیل المیر در استان الحجه در شمال یمن وارد مناطق مرزی عربستان شدند و به هشت پایگاه نظامی سعودی ها حمله کردند.
شعله های جنگ یمن، دامن عربستان را گرفت
 

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اینترنتی تفاصیل دراین عملیات 16 نظامی سعودی در نجران کشته شدند که در بین کشته شدگان یک سروان و فرمانده تامین امنیت گارد ملی عربستان هم دیده می شوند.

گلوله باران نجران باعث شده نظامیان سعودی از این شهر فرار کنند و شرکت هواپیمایی این کشور همه پروازهای خود را به نجران به حالت تعلیق در آورد. دولت عربستان هم پس از پخش خبرهایی مبنی بر پیشروی قبایل یمنی به سوی نجران، همه نهادهای دولتی و مدارس را در نجران تعطیل اعلام کرد.

شبکه المسیره گزارش داد: توپخانه ارتش سعودی منطقه آل علی را در ناحیه رازح و ناحیه مران را در حیدان گلوله باران کردند. مناطق مرزی استان های حجه و صعده هم همچنان زیر آتش توپخانه و سلاح های نیمه سنگین عربستان قرار دارد.

نیروهای متجاوز سعودی مناطق مرزی یمن در استان های حجه و صعده را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع یمنی اعلام کردند جنگنده های متجاوز عربستان سعودی هفت بار فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کردند.

ارتش سعودی طی ساعات اخیر یکصد موشک و خمپاره به مناطق المنزاله، وادی المعین، البرم و المدافن در استان های حجه و صعده شلیک کرده است.

دولت (مستعفی) یمن طی نامه ای به شورای امنیت، خواستار دخالت نظامی زمینی فوری در یمن شد.

ونزوئلا سفیر عربستان را در اعتراض به حملات سعودی به یمن اخراج کرد.

 
آمارها از خسارات سیزده میلیارد دلاری بر اثر حملات هوایی عربستان به یمن خبر می دهد. در حملات سعودی چهارده کارخانه به شکل کامل ویران شده اند و شصت و پنج کارخانه دیگر نیز خسارات زیادی متحمل شده اند. 

گفته می شود جان کری وزیرخارجه امریکا امروز برای متقاعدکردن مقامات عربستان به آتش بس جنگ در یمن به ریاض رفته است.
https://taghribnews.com/vdcef78zzjh8ooi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی