تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 284076
دارالافتای مصر:

انتساب جنایت‎های تروریستی به اسلام از عدالت به دور است

دارالافتای مصر با بیان آنکه نسبت دادن جنایت‎های تروریستی به اسلام به دور از انصاف است، اسلام را دین صلح جهانی توصیف کرد.
انتساب جنایت‎های تروریستی به اسلام از عدالت به دور است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دارالافتای مصر با افزایش حملات تروریستی در هفته‌های اخیر در مقاله‌ای تأکید کرد که تروریسم زاییده تعالیم ادیان نیست، بلکه مولود اندیشه‌های فاسد، سنگدلی و تکبّر است.

این نهاد دینی با بیان آنکه قلب الهی و ربانی، تخریب، فساد و تکبر را نمی‌شناسد، افزود: اسلام دین همزیستی مسالمت آمیز با همه افراد و گروه‌ها است؛ اسلام به انسان‌ها فارغ از هرگونه رنگ، دین، جنسیت و مذهب و به دید یک موجود تکریم شده الهی نظر می‌کند.

دارالافتا خاطر نشان کرد: اسلام دستور ارتباط میان مسلمانان و غیر مسلمانان با یکدیگر را در یک جامعه واحد و مشترک صادر و مسلمانان را به احسان و نیکی با سایر ادیان دعوت کرده است.

این نهاد دینی مصر اظهار داشت: هرکس ذره‌ای آشنایی با اسلام و آموزه‌های آن داشته باشد، اهتمام ویژه این دین آسمانی به صلح جهانی را درک خواهد کرد تا آنجا که «سلام» (صلح) یکی از نام‌ها و صفتی از صفات الهی است.

دارالافتا تصریح کرد: خداوند به مسلمانان امر کرده که صلح را در تمامی مجال‌های مختلف زندگی اجتماعی مانند مسجد، دانشگاه، کارخانه و ... به کار ببرند، یکی از نام‌های بهشت «دارالسلام» است؛ آیاتی که در آن کلمه سلام آمده بسیار است و همین امر سبب شده تا این کلمه به نماد مسلمانان در شرق و غرب تبدیل شود.

 
https://taghribnews.com/vdcefe8wpjh8v7i.b9bj.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی