تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 187074

درگیری زمینی میان عربستان و یمن/ ضد هوایی یمن، یک جنگنده سعودی را در آسمان صنعا سرنگون کرد

سفیر عربستان سعودی در آمریکا از ادامه رایزنهای عربستان سعودی با آمریکا برای حمله نظامی به یمن خبر داد.
درگیری زمینی میان عربستان و یمن/ ضد هوایی یمن، یک جنگنده سعودی را در آسمان صنعا سرنگون کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جنگنده‌های سعودی یکشنبه شب و امروز نیز حملات هوایی خود را به مناطق مختلف یمن از جمله مأرب، الحدیده، تعز، ذمار و صنعا ادامه دادند و ضد هوایی یمن نیز موفق شد یک جنگنده سعودی را در آسمان صنعا سرنگون کند.

رسانه ها همچنین از درگیری زمینی میان نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن و نظامیان سعودی در برخی مناطق مرزی بین دو کشور خبر دادند.

روزنامه الاولی نوشت: درگیرهایی از سه محور در غرب این استان از جمله مناطق الظاهر، شداء و رازح رخ داده و این نیروها با موشک به مواضع نظامی سعودی حمله کرده اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام محلی در استان صعده افزود: درگیری ها همزمان با پخش تصاویری از تجاوز نظامی شورای همکاری خلیج فارس به یمن و بمباران مواضع نیروهای انصارالله و حرکت کمیته های مردمی به سوی مرزهای یمن و سعودی صورت گرفته است.

این مقام قبیله ای گفت: کمیته های مردمی مواضع نیروهای سعودی را با موشک های کاتیوشا و خمپاره هدف حمله قرار دادند.

خبر دیگر در مورد یمن اینکه، سفیر عربستان سعودی در آمریکا با بیان اینکه حمله نظامی به یمن پس از رایزنی‌ها با دولت واشنگتن آغاز شد، اعلام کرد: این رایزنی‌ها به ‌صورت فشرده همچنان ادامه دارد.

"عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد: عملیات هوایی موسوم به "طوفان قاطع" پس از چندین ماه رایزنی‌ با طرف آمریکایی آغاز شد.

الجبیر با اشاره به اینکه این رایزنی‌ها طی هفته‌های اخیر با بحرانی شدن اوضاع، شدت یافته است، خاطرنشان کرد: رایزنی‌ها با طرف آمریکایی ادامه دارد و احتمال استفاده از نیروی نظامی در یمن نیز وجود دارد  .


 
https://taghribnews.com/vdceff8zejh8v7i.b9bj.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی