تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 265879

ورود محمولۀ بشردوستانه روسیه به سوریه

بزرگ‌ترین محموله بشردوستانه سوریه که تاکنون بی‌سابقه بوده است، وارد بندر طرطوس سوریه شد.
ورود محمولۀ بشردوستانه روسیه به سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این محموله حامل 10 هزار تن کمک‌های بشردوستانه، عمدتاً متشکل از مواد غذایی، روز چهارشنبه وارد بندر طرطوس سوریه شد؛ این محموله بشردوستانه از طریق دو کشتی بزرگ حمل ‌و نقل دریایی موسوم با اسپارتا 1 و اسپارتا 2 تحویل داده شد.

فرماندهی ارتش روسیه در بندر طرطوس گفت:این محموله، بزرگ‌ترین کمک بشردوستانه‌ای است که از طریق دریا به سوریه ارسال شد؛ این محموله به ‌طور عمده شامل آرد، شکر، مواد غذایی کنسرو گوشت گاو و ماهی است.

"حیدر مرهج" شهردار طرطوس، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های بشردوستانه روسیه افزود: این کمک‌ها فوراً در میان افراد نیازمند، توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: ابتدا، از این  کمک‌های روسیه  تجلیل و از حمایت‌های این کشور قدردانی می‌کنیم؛ همان‌طوری که می‌دانید روسیه و سوریه از زمان فروپاشی اتحاد سابق جماهیر شوروی روابط دوستانه خود را حفظ کرده‌اند؛ کمک‌های بشردوستانه‌ای را که ما امروز دریافت کردیم به‌زودی در مناطقی که به کمک نیاز دارند، توزیع خواهد شد؛ این کمک‌ها اول‌ از همه در اردوگاه‌های پناه‌جویان و اراضی که اخیراً از دست تروریست‌ها آزاد شدند، توزیع خواهد شد.

مسکو و دمشق  اوایل سال جاری میلادی  توافقنامه‌ای در زمینهٔ  توسعه و به‌ روز کردن  پایگاه  نظامی که ناوگان روسیه در بندر طرطوس اجاره کرده است، امضا کردند؛ دو طرف همچنین با امضای این توافقنامه اجاره این پایگاه را برای چند دهه دیگر تمدید کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcefn8wojh8pvi.b9bj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی