تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 265978

نگرانی یونیسف از وضعیت اسف بار هزاران کودک مهاجر در مدیترانه

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از 150 کودک مهاجر به اروپا، در دریای مدیترانه جان باختند.
نگرانی یونیسف از وضعیت اسف بار هزاران کودک مهاجر در مدیترانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یونیسف طی گزارشی اعلام کرد که جنگ و بحران های اقتصادی به ویژه در قاره آفریقا و خاورمیانه موجب شد تا طی تقریبا 3 ماه گذشته بیش از 150 کودک در حال فرار به اروپا از طریق دریای مدیترانه، جان خود را از دست بدهند.

این گزارش آمار واقعی کودکان قربانی بحران های منطقه ای را بیش از این توصیف کرد؛ زیرا بسیاری از ترددهای غیرقانونی به اروپا و حوادث بین راهی، تاکنون ثبت و ضبط نشده اند.

بر پایه این گزارش، از ابتدای سال 2017 تاکنون 37 هزار شهروند خاورمیانه و آفریقا فقط از راه دریا به ایتالیا پناهنده شدند که 13درصد آنها کودک بودند؛ تعداد کلی این کودکان، 42 درصد بیشتر از آمار سه ماه اول سال 2016 است.

گزارش های رسمی حاکی است که از ابتدای ژانویه (20 دیماه 1395) 849 مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده اند و فقط در پایان هفته (شنبه و یکشنبه) گذشته، 8 هزار و 300 نفر از این مهاجران از آب های مدیترانه نجات یافتند که کودکان نیز بین آنها بودند.

افشان خان، مدیر منطقه ای یونیسف و هماهنگ کننده ویژه امور پناهندگان و بحران مهاجرتی اروپا در این گزارش ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت اسف بار امنیت جانی و آسیب پذیری زیاد هزاران کودک در این مسیر دریایی، خواستار کنترل روند مهاجرت آفریقا و خاورمیانه به اروپا و تغییر سیاست های مهاجرتی کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای حاشیه دریای مدیترانه شد تا از آسیب پذیری بیشتر کودکان کاسته شود.

بر اساس این گزارش، زنان و کودکان آواره و پناهجویی که از کشورهای شمال آفریقا مسیر پرخطر مدیترانه مرکزی را برای رفتن به ایتالیا در پیش می گیرند، غالب اوقات قربانی خشونت، بدرفتاری و سوء استفاده های مختلف نیز می شوند.

یونیسف در گزارش خود با تأکید بر اینکه آوارگی زنان و کودکان و تبعات آن در جهان تحت تأثیر مهاجرت های اجباری به ویژه از کشورهای جنگ زده تشدید شده، خواستار آن شد که کشورهای جهان برای تضمین امنیت کودکان بی سرپرست و زنان اقدامات مؤثری انجام دهند تا توسط قاچاقچیان انسان یا گروه های تبهکار مورد بهره برداری قرار نگیرند.
https://taghribnews.com/vdcefn8wvjh8poi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی