تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 195679
دو تن از علمای کردستان عراق در گفت و گو با تقریب:

حمله به یمن وحدت امت اسلامی را خدشه دارکرده است/عربستان عاملی برای اجرای توطئه صهیونیستها است

مشاور آیینی مکتب سیاسی اتحاد میهنی کردستان عراق خواستار توقف حملات نیروهای آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن شد و گفت: حمله به یمن وحدت امت اسلامی را خدشه دار کرده است.
حمله به یمن وحدت امت اسلامی را خدشه دارکرده است/عربستان عاملی برای اجرای توطئه صهیونیستها است
ماموستا "نیازی هورامانی" مشاور آیینی مکتب سیاسی اتحاد میهنی کردستان عراق در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج پیرامون حمله عربستان سعودی به یمن اظهار کرد: باید نواقص و اختلافات را کنار بگذاریم و برای انسجام هرچه بیشتر جامعه اسلامی همت گماریم.

وی افزود: دشمنان اسلام با سوء استفاده از اختلافات فقهی و دامن زدن به اختلافات جزئی در مسیر تحقق اهداف شوم خویش گام بر می دارند و متأسفانه در این مسیر نیز برخی کشورهای اسلامی با دشمنان اسلام همراه شده اند.

مشاور آیینی مکتب سیاسی اتحاد میهنی کردستان عراق اظهار داشت: حمله نیروهای عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن نمونه ای از این همراهی با دشمنان اسلام بوده و باید هرچه سریع تر متوقف شود.

ماموستا هورامی تصریح کرد: برای دشمنان اسلام هیچ تفاوتی ندارد که فرد مسلمان در مقابل آن ها سنی باشد یا شیعه بلکه آن ها می خواهند دین و آموزه های اسلامی را در جهان مخدوش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمله آل سعود به یمن نمونه عینی جنایت علیه بشریت بوده و مردم و روحانیون اهل سنت عراق با این حرکات مخالف هستند و آن را محکوم می کنند.

نماینده طریقه نقشبندیه اقلیم کردستان عراق: عربستان به عاملی برای اجرایی کردن توطئه صهیونیست ها تبدیل شده است

ماموستا بها‌الدین محی ‌الدین نماینده طریقه نقشبندیه اقلیم کردستان عراق نیز در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: وحدت و انسجام امت اسلامی مهمترین مؤلفه برای تعالی و عزت مسلمانان در عرصه ‌های مختلف است.

وی افزود: هم‌ اکنون با توطئه ‌افکنی ‌ها و حمایت ‌های فراماسونری و صهیونیسم جهانی شاهد ظهور داعش و گروه‌ های تکفیری در منطقه هستیم و متأسفانه برخی کشورهای منطقه نیز به حمایت از این جنایت ها می پردازند.

نماینده طریقه نقشبندیه اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: حمله نیروهای عربستان علیه مردم بی دفاع یمن از جمله این جنایت هاست که موجب تفرقه در بین امت اسلامی و خوشحالی دشمنان اسلام شده است.

ماموستا محی الدین ابراز امیدواری کرد که عربستانی ها سر عقل آیند و از این جنایات خود دست کشیده و به دامان اسلام و جمع امت اسلامی برگردند.

وی خاطرنشان کرد: خوارج در زمان امیرالمؤمنین علی(ع) نماز شب می ‌خواندند و به قتل و کشتار مسلمین و انواع جنایت‌ ها دست می ‌زدند و هم‌اکنون نیز داعش همین امور را انجام می‌ دهد و رژیم آل سعود نیز به پشتیبانی از این تفکرات برخواسته است.

نماینده طریقه نقشبندیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: اگر پیشمرگه‌ ها و یاری همسایه‌ های خوبی همچون جمهوری اسلامی ایران نبود باید منتظر سقوط شهرهای مختلف اقلیم کردستان بودیم اما به فضل الهی و با حمایت‌های همسایه‌ هایمان در برابر داعش و گروه‌ های تکفیری مقاومت کردیم.

این روحانی اهل سنت اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: باید رسانه‌ ها، علما و روحانیون در حوزه ‌های مختلف به روشنگری بپردازند و زمینه را برای مقابله با توطئه‌ های دشمنان فراهم کنند.
https://taghribnews.com/vdcefn8zojh8opi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی