تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۸
کد مطلب : 236277
آیت الله اراکی در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در سنجان:

نفاق بزرگترین مانع سر راه انبیاء بوده است/هرچه نفاق به دایره تصمیم گیری نزدیک تر باشد خطرناک تر است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه نفاق جریان پیچیده ای است، اظهار داشت: هرچه نفاق به دایره حاکمیت نزدیک تر باشد و یا به دایره تصمیم گیری نفوذ کند خطرناک تر است.
نفاق بزرگترین مانع سر راه انبیاء بوده است/هرچه نفاق به دایره تصمیم گیری نزدیک تر باشد خطرناک تر است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز دوشنبه طی سخنانی در نهمین یادواره استانی شهدای هفتم تیر و یکصد شهید منطقه سنجان و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مرکزی که در شهر سنجان برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، اظهار داشت: پدیده نفاق از آغازین روزهای حرکت انبیاء در جامعه بشر همواره به عنوان مانع اصلی سر راه انبیاء و مشکل اصلی جامعه بشر بوده است.
 
وی افزود: در طول تاریخ همواره انبیاء بر جبهه کفر به پیروزی می رسیدند اما آنچه حرکت انبیاء را بویژه بعد از پیروزی با مانع مواجه می کرد جریان نفاق بود و قرآن کریم جریان نفاق را در جریان قوم بنی اسرائیل به تفصیل بیان کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه معمولا جریان نفاق در اوج پیروزی انبیاء دست به توطئه می زدند، اظهار داشت: وقتی رُسُل الهی به اوج پیروزی یعنی برقراری حکومت عدل می رسیدند  در آن هنگام توطئه گران از بیرون بر می خواستند و با ایجاد نفاق مشکل ایجاد می کردند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه نفاق جریان پیچیده ای است، گفت: گاهی نفاق در دایره ای دور از مرکز تصمیم گیری حکومت ایجاد می شود که زیاد خطرناک نیست اما هرچه نفاق به دایره حاکمیت نزدیک تر باشد و یا به دایره تصمیم گیری نفوذ کند خطرناک تر است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره پیرامون نفوذ دشمن بر مراکز تصمیم گیری تاکید ویژه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: بزرگترین خطری که جوامع را تهدید می کرده و می کند، نفاق است و در این زمینه باید بسیار هوشیار بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: بسیاری از افراد در دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) خود را به ظاهر سینه چاک رسول خدا و مدافع اسلام می دانستند و این افراد هنوز هم وجود دارند.
 
آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه همواره در برابر جریان نفاق جریانی تحت عنوان جریان پاسداران از ارزش های الهی وجود داشته است، اظهار داشت: همیشه در برابر جریان نفاق راست قامتانی بودند که سینه سپر می کردند و آیت الله شهید بهشتی از جمله این افراد بود که در برابر جریان انحرافی و نفاق در اوائل انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.
 
وی تاکید کرد: آیت الله بهشتی از شخصیت های بسیار بزرگی بودند که همیشه در برابر انحراف راست قامت و پرحساسیت بودند و در مقابل جریان های انحرافی می ایستادند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: دشمنان در ابتدای انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی از طریق جنگ سخت وارد نبرد شدند اما در این میدان به شدت شکست خوردند و امروز دشمنان از طریق جنگ نرم وارد میدان شده اند.
 
وی گفت: هر کوتاهی در جبهه نرم، یک مسیر برای نفوذ دشمنان باز می کند که در این راستا همه به ویژه پاسداران جبهه مبارزه در این جنگ باید هوشیار باشند.
 
آیت الله اراکی افزود: امروز دشمن با تیر و تفنگ به جنگ نیامده بلکه با کلیپ های اینترنتی، ماهواره، کتاب داستان و ادبیات داستانی به جنگ با انقلاب اسلامی آمده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: علمای دینی، مسئولان فرهنگی، اساتید دانشگاه ها و سایر فعالان در عرصه فرهنگ وظیفه بسیار خطیری برعهده دارند.
 
وی تأکید کرد: باید تلاش شود تا همه شکاف ها و نقاط خطرِ خاک ریز ها برای جلوگیری از نفوذ دشمنان پر شود زیرا اگر یک نقطه ضعف وجود داشته باشد دشمن به راحتی می تواند نفوذ پیدا کند.
 
آیت الله اراکی در پایان تأکید کرد: اگر امروز شاهد دستاوردهای بزرگ هستیم به این دلیل است که فرزندان این مرز و بوم دین دار و اهل تقوا هستند، مساجد و حسینه ها آباد هستند و نام امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) در این سرزمین طنین انداز است.
https://taghribnews.com/vdcefp8wfjh8xwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی