تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 256176

تاکید بر مبارزه با تروریسم در خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف، بر لزوم مقابله جدی و فراگیر با پدیده تروریسم در جهان تاکید کردند.
تاکید بر مبارزه با تروریسم در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان، ارتحال هیلاریون کاپوچی اسقف حامی مقاومت اسلامی قدس را تسلیت گفت و افزود: این اسقف می خواست به صورت عملی در جهاد با صهیونیست ها مشارکت داشته باشد و بر همین اساس بود که با وجود سن بالا در کنار جوانان در ناوگان آزادی برای کمک رسانی به ساکنان تحت محاصره غزه که از سوی نیروهای اشغالگر مصادره و توقیف شد، مشارکت داشت.
 
وی با اشاره به اینکه فلسطین یکی از بزرگترین نمادهای خود را از دست داد، تصریح کرد: وصیت وی مبنی بر دفن در لبنان نکات و دلالت های مهمی به همراه دارد و بدینوسیله بر ادامه مقاومت در صحنه سوریه و فلسطین و لبنان تأکید کرد.
 
این عالم اهل تسنن درباره تعطیلی روزنامه سفیر لبنان گفت: مقاومت اسلامی بدون وجود قلم های مقاومت نظیر روزنامه 43 ساله «السفیر» و پابیندی آن به فلسطین و مقاومت نمی توانست دیدگاه های خود را بیان کند. مرفهین عرب در حالی اموال فراوانی برای فساد بذل و بخشش می کنند که از کمک به چنین روزنامه وزینی  دریغ می ورزند.
 
شیخ ماهر حمود تأکید کرد که مقاومت پابرجاست و فلسطین با وجود فتنه و آشوب و مفاهیم درهم آمیخته و تروریستی به راه خود ادامه می دهد.

شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به گسترش عملیات تروریستی در ترکیه گفت: این کشور به دلیل سیاست های خود در سوریه با بحران واقعی تروریسم مواجه شده است. این سیاست سبب شد تا ترکیه به منبع تروریسم و سلاح و تهدید کشورهای همجوار به ویژه سوریه و عراق مبدل شود.
 
وی افزود: اگر یاری رسانی ترکیه به تروریست های تکفیری نبود اوضاع این دو کشور بسیار بهتر از امروز بوده و قتل و ویرانی و انفجار و تکه تکه شدن پیکر کودکان و زنان و مردان در مساجد و کلیسا و بازار را شاهد نبودیم.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: بارها گفته ایم هر که از تروریسم حمایت کند در آتش آن خواهد سوخت و این مساله هم اکنون در ترکیه قابل مشاهده است و تروریست هایی که به کشتار و انفجار در اماکن عمومی عراق و سوریه و لبنان می پرداختند هم اکنون این جنایت ها را در ترکیه مرتکب می شوند.
 
شیخ نابلسی با اشاره به بی توجهی تروریست ها به حرمت خون بی گناه اظهار داشت: رسانه ها در حالی که به بازتاب گسترده تروریسم در یک کشور می پردازند هیچ اهمیتی به این پدیده در کشور دیگر ندارند و بر همین اساس است که انفجار تروریستی در بغداد و نجف که به کشته شدن صدها تن انجامید را پوشش ندادند.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، گفت: تروریسمی که همه بی گناهان را هدف قرار می دهد، یک آفت جهانی بوده که برای نابودی آن به همت و تلاش همگانی و خشکاندن منابع و مدارس آن نیاز است.
 
وی از تروریسم به عنوان سرطانی یاد کرد که باید فورا ریشه کن شود و افزود: سازمان کنفرانس اسلامی، رهبران جهان عرب و اسلام، شورای امنیت و سازمان ملل را به تحرک فوری برای توقف سریال جنایت و تروریسم در عراق و سوریه و یمن و  ترکیه و سایر کشورهای تروریسم زده فرامی خوانیم.
 
این عالم لبنانی جنایت های تروریستی رخ داده در کشورهای مختلف را محکوم کرد و اظهار داشت: علمای مذاهب و طوایف مختلف باید خطر تروریسم را تبیین کرده و در سخنان خود بر محکومیت تروریسم و هرگونه اقدام جنایتکارانه علیه کرامت و آزادی و حقوق و  جان مردم تأکید کنند.
 
وی تصریح کرد: قتل مردم بی گناه یک اقدام حرام و غیرجایز در ابعاد مختلف است و اسلام همانند سایر ادیان تروریسم را محکوم می سازد.
 
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه  مسجد امام حسین(ع) نسبت به آغاز فعالیت دولت لبنان ابراز امیدواری کرد و گفت: دولت باید به قانون پایبند مانده و تصمیم های خود را بر اساس مصالح ملی بگیرد.
 
وی تصویب قانون انتخابات را از وظایف دولت برشمرد و افزود: هیچ حزب و گروهی حق ندارد از فساد و اختلاس دفاع کند. دولت باید با قدرت و ثبات به فعالیت پرداخته و تفاهم و توافق را میان لبنانی ها حاکم سازد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcefp8wpjh8nzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی