تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۹
کد مطلب : 278677

نوری المالکی خواستار تشکیل کمیته عالی برای مقابله با تخلفات آمریکایی ها شد

"نوری المالکی" معاون رئیس جمهور عراق در واکنش به حمله توپخانه ای نیروهای آمریکایی علیه یکی از گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد الشعبی در جوار مرزهای عراق با سوریه، خواستار ایجاد یک کمیته عالی برای مقابله با تخلفات نظامیان آمریکایی در عراق شد.
نوری المالکی خواستار تشکیل کمیته عالی برای مقابله با تخلفات آمریکایی ها شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نوری المالکی، با انتشار بیانیه ای گفت که تخلفات آمریکایی ها از مسائل هدف گیری های انفرادی یا نامنظم عبور کرده و ضروری است که یک کمیته عالی برای مقابله با تخلفات آمریکایی ها در عراق شکل بگیرد.

معاون رییس جمهور عراق در بیانیه اش افزوده است که به خاطر شهادت تعدادی از مردان مقاومت اسلامی در نتیجه تعرض ناموجه نیروهای ائتلاف بین المللی (به سرکردگی آمریکا) در محور عملیاتی نزدیک به مرزهای سوریه به مردم عراق و علاقه مندان به الحشد الشعبی و مجاهدان گروه های مقاومت اسلامی تسلیت می گوید.

وی تأکید کرده است که در عین محکومیت این تعرض که منجر به شهادت تعداد زیادی از فرزندان الحشد الشعبی شد، خواستار انجام تحقیق و تفحص فوری در این حادثه است.

المالکی همچنین ایجاد یک کمیته عالی برای مقابله با تخلفات و بازخواست عوامل این گونه کشتارهای فجیع با توجه به تکرار این موارد را خواستار شده است.

نخست وزیر سابق عراق اضافه کرد که این حادثه، ما را در برابر این سؤال قرار می دهد که چرا این حادثه همزمان با پیروزی های نیروهای مسلح و الحشد الشعبی بر گروه های تروریستی داعش در جبهه های جنگ اتفاق افتاده است.

نیروهای آمریکایی روز دوشنبه با گلوله های هوشمند توپخانه ای خود، نیروهای 'کتائب سید الشهدا' از گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد الشعبی را در جوار مرزهای عراق با سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن 35 نفر کشته و بالغ بر 50 نفر زخمی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcefv8wfjh8fpi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی