تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 34297

علمای شیعه و سنی لبنان حادثه تروریستی روز تاسوعا در ایران را محکوم کردند

تنی چند از علمای اهل سنت و شیعه لبنان، حادثه تروریستی تاسوعای حسینی(ع) در ایران را به شدت محکوم کردند.
علمای شیعه و سنی لبنان حادثه تروریستی روز تاسوعا در ایران را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
شیخ "زهیر جعید"، عضو شورای رهبری جبهه امل اسلامی لبنان، با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با سفیر کشورمان در بیروت دیدار کرد و حادثه تروریستی چابهار را تسلیت گفت.

وی با اشاره به اينكه این حادثه تروریستی اقدامی مجرمانه و جنایتی غیرانسانی است که با آموزه‌های هیچ دین و مذهبی سازگار نیست، افزود: ملت ایران علی رغم همه فشارها و سختی ها توانسته است از بحران ها خارج شود و به پیشرفت در صنعت و تکنولوژی در عرصه های مختلف دست یابد و به یک قدرت در صحنه بین المللی تبدیل شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با بی اثر خواندن اینگونه اقدام های تروریستی در عزم و اراده ملت ایران بر ضرورت وحدت جهان اسلام در مقابله با خطر فتنه مذهبی تاکید کرد.

شیخ "مصطفی ملص"، از علمای اهل سنت و رئیس نشست همبستگی ملی در شمال لبنان نیز در بیانیه ای به همین مناسبت، علمای مذهبی و رهبران جهان اسلام را به جنبشی فوری و تلاشی گسترده برای مبارزه با فتنه و رویارویی با دسیسه آمریکایی ـ صهیونیستی علیه وحدت اسلامی فراخواند و گفت: انفجارهای تروریستی علیه عزاداران حسینی(ع) در ایران و برخی دیگر از کشورها نمایانگر گسترش یافتن خطر و پیشرفت دسیسه های دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه بسنده کردن به بیانیه دادن در محکومیت این اقدام ها، غیر منطقی و ناشایست است، گفت: اگر در حال حاضر، جلوگیری کامل از این اقدام های تروریستی ممکن است، باید با افزایش دیدارها میان سران مذهبی و گام نهادن به میدان عمل تا حد ممكن این گونه اقدام ها را محدود ساخت و جلوی بازتاب ها و پیامدهای آن را گرفت.

از سوی دیگر، علامه "شیخ عفیف نابلسی"، رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدا در جنوب لبنان، انفجارهای خونین ایران و عراق در تاسوعا و عاشورای حسینی را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام های تروریستی خطرناک ترین چالشی است که مسلمانان با آن روبرو هستند؛ چرا که ممکن است مانعی شود بر سر راه وحدت اسلامی و خروج اشغالگران از سرزمین مسلمانان را به تاخیر اندازد.

وی با اشاره به تلاش سازمان های اطلاعاتی غربی، آمریکایی و اسرائیلی برای عداوت گستری و کینه زایی میان مسلمانان و حتی میان مسلمانان و مسیحیان، گفت: در حال حاضر، منطقه شاهد تنش های بی سابقه ای میان گروه های مذهبی، نژادی و قومی است که موجب نگرانی براي آینده و امنیت ملت های منطقه است.

علامه نابلسی تقویت روابط و اعتماد دوجانبه مسلمانان و مسیحیان را تنها راه رویارویی با این اقدام های تروریستی دانست و خواستار تلاشی گسترده و جدی برای کنترل واکنش‌های خشمگینانه در برابر این جنایت ها شد و گفت: همه محافل دینی، سیاسی و مردمی باید اینگونه اقدام ها را محکوم کنند.

https://taghribnews.com/vdcefw8x.jh8eoi9bbj.html
مرجع : رسانيوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی