تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 280557
رئیس سازمان حج و زیارت:

سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه حفظ سلامت و امنیت حجاج است

رئیس سازمان حج و زیارت سیاست این سازمان و بعثه را "حفظ سلامت و امنیت" زائرین اعلام کرد که همه اقدامات باید حول آن برنامه ریزی شود.
سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه حفظ سلامت و امنیت حجاج است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمید محمدی" در ابتدای جلسه ستاد های منطقه ۴ و ۵ مکه مکرمه بیان کرد: حج امسال صرف نظر از قطع رابطه سیاسی دو کشور داری ویژگی هایی بود، تاخیر در ورود ایران که باعث شد با زحمت امکانات تامین شود و افزایش سهمیه ۵۰۰ هزار نفری زائرین کل کشورها هم بر تراکم حج امسال افزود.
 
محمدی افزود: ویژگی دیگر حج امسال فضایی بود که برعلیه حج ایجاد شده بود، نگرانی، عدم اطمینان که با  ورود زائرین به مدینه منوره با عنایت خداوند شکسته شد؛ در عین حال این آرامش نباید ما را دچار غفلت کند، در حج سال جاری 80 میلیون ایرانی ما را رصد می کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت سیاست سازمان و بعثه را " حفظ سلامت و امنیت" زایرین اعلام کرد که همه اقدامات باید حول آن برنامه ریزی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: دستور العمل ها و زمانبندي ها با دقت طراحي شده كه هم به نفع حجاج است و هم به نفع مجموعه خدمتگزاران سازمان حج تا امنيت و آسايش حجاج استمرار داشته باشد و مدیران کاروان بعنوان حلقه وصل سازمان هستند و اطلاع رسانی به زائرین کمک شایانی در جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی خواهد داشت.
 
محمدی افزود: جدول زمان بندی برای انتقال زائرین نقش به سزایی در برنامه ریزی ها دارد که اجرای دقیق آن از سوی مدیران کاروانها مورد انتظار است و برای حرکت بسمت جمرات طبق اعلام وزارت حج عربستان ساعتی مشخص در نظر گرفته شده است که باید تمام مدیران کاروان براساس ساعت ابلاغ شده حرکت کنند که کتبا اعلام می کنیم.
 
در ادامه این جلسه مسئولین عملیات ایام تشریق و نقل ترددی توضیحات لازم را برای حاضرین ارائه دادند.
https://taghribnews.com/vdcen78wfjh8vni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی