تاریخ انتشار۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 180657
آیت الله اراکی در نشست خبری:

رسول اکرم(ص) نماد و اساس وحدت است/بیش از هزار شخصیت در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت حضور داشتند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) نماد و اساس وحدت است، اظهار داشت: یکی از اهداف دشمنان در توهین به شخصیت رسول اکرم (ص)، هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است.
رسول اکرم(ص) نماد و اساس وحدت است/بیش از هزار شخصیت در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت حضور داشتند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون دستآورد های بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ضمن تشکر از اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی متفاوت از دوره های گذشته هم از لحاظ کیفی و کمی برگزار شد.

وی افزود:بیش از هزار شخصیت جهان اسلام در جلسات مختلف بیست و هشتمین کنفرانس وحدت حضور داشتند که از این تعداد حدود ۴۵۰ شخصیت خارجی و بقیه نیز از شخصیت های داخلی بودند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: در این کنفرانس تعداد زیادی از مفتیان و علمای برجسته و شخصیت های سیاسی نظیر وزراء و نمایندگان پارلمانی کشورهای مختلف اسلامی و همچنین شخصیت های ادبی، علما، اصحاب رسانه و دانشگاهیان از سراسر جهان اسلام حضور داشتند.

وی بابیان اینکه موضوعات بسیار مهمی در این کنفرانس مطرح شد، اظهار داشت: در کنفرانش امسال سعی کردیم که از اقشار مختلف دعوت به عمل بیاید. در سال های گذشته معمولا شخصیت های علمی و علما در کنفرانس وحدت حضور پیدا می کردند اما در کنفرانس امسال علاوه بر حضور علما، سایر اقشار جامعه نظیر بازرگانان، احزاب ، بانوان و دانشگاهیان نیز در غالب کمیسیون های مختلف حضور داشتند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: علاوه بر برگزاری جلسات عمومی کنفرانس وحدت، برای بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز کمیسیون ویژه ای تشکیل شد تا درباره راهکار های اقتصادی که می توان از طریق آن تقریب را تقویت کرد رایزنی کنند لذا اصل این ایده با استقبال خوبی از سوی مهمانان مواجه شد.

وی افزود: همچنین کمیسیون ویژه دانشگاهها در کنفرانس وحدت امسال برگزار شد در کنفرانس وحدت سال های قبل تدبیری اندیشیده شد که دانشگاههای جهان اسلام نیز در عرصه تقریب فعال شوند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: جوانان به عنوان قشر مؤثر در عرصه تقریب نیازمند برنامه ریزی بودند بنابراین کمیسیون ویژه ای برای جوانان و دانشجویان جهان اسلام تشکیل شد و نمایندگانی از دانشگاههای کشور های مختلف اسلامی در این کمیسیون حضور داشتند که پیشنهاد های بسیار مهمی ارائه شد که اکنون در دست بررسی است.

برگزاری کمیسیون احزاب اسلامی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: یکی از مهمترین کمیسیون هایی که برای اولین بار در کنفرانس وحدت تشکیل شد کمیسیون احزاب اسلامی بود حضور فعالان سیاسی در عرصه تقریب بسیار ضرورت دارد زیرا تشکیلات متعدد سیاسی در کشور های اسلامی فعالیت دارند که این تشکیلات می توانند در عرصه تقریب فعال شوند. کمیسیون احزاب از فعال ترین کمیسیون های کنفرانس وحدت سال جاری بود.

وی افزود: یکی دیگر از کمیسیون هایی که در کنفرانس وحدت سال جاری برگزار شد کمیسیون بانوان بود با توجه به اهمیت نقش بانوان در جامعه اسلامی و ضرورت بهره برداری از توان بانوان در عرصه تقریب نیاز بود که این قشر از جامعه نیز در زمینه تقریب ورود پیدا کنند بنابراین اتحادیه بانوان جهان اسلام تشکیل شد و اعضای این اتحادیه از سراسر جهان اسلام در کنفرانس وحدت امسال حضور داشتند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به سایر فعالیت انجام شده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در هفته وحدت سال جاری، اظهار داشت: علاوه بر کنفرانس وحدت، جشن میلاد رسول اکرم(ص) در سراسر کشور برگزار شد که امیدواریم نقش مهمی در تقریب بین مذاهب اسلامی داشته باشد.

رسول اکرم(ص) نماد و اساس وحدت است
وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) نماد و اساس وحدت است، اظهار داشت: یکی از اهداف دشمنان در توهین به شخصیت رسول اکرم (ص)، هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است.

آیت الله اراکی افزود: یکی از مهمترین استراتژی دشمنان اسلام شکستن پیوند وحدت و ایجاد جنگ، ستیز، تفرقه و دشمنی بین مذاهب مختلف اسلامی است و یکی از راهها برای رسیدن به این استراتژی توهین به شخصیت رسول اکرم(ص) است زیرا رسول اکرم(ص) اساس وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن رسول گرامی اسلام تلاش می کند که محور وحدت را از کار بیاندازند، اظهار داشت: لذا برای مقابله با این سیاست و همچنین تکریم شخصیت و ارزش های رسول گرامی اسلام، مجمع جهانی تقریب اقدام به ترویج برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) کرده است که در این راستا جشن میلاد پیامبر با شکوه خاصی و با حضور مذاهب مختلف اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

آیت الله اراکی افزود: در تهران نیز جشن میلاد رسول اکرم(ص) در مرقد طهر حضرت امام خمینی(ره) با همکاری تولیت آستان مقدس امام راحل و با حضور مهمانان داخلی و خارجی و اقشار مختلف برگزار شد.

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: از جمله برنامه های جنبی امسال، برگزاری جشنواره شعر پیامبر رحمت(ص) بود كه به همت معاونت فرهنگی مجمع در دو بخش فارسی و عربی در قم برگزار شد؛ در این جشنواره از كسانی كه درباره حضرت رسول اكرم(ص)، وحدت و تقریب شعر سروده اند، تقدیر به عمل آمده و به برگزیدگان جوایزی اهدا گردید.

وی افزود: بالغ بر ۱۵۰۰قطعه شعری ناب به جشنواره رسید كه منتخب این اشعار چاپ و منتشر خواهد شد؛ ما از همه كسانی كه در برگزاری این جشنواره و خصوصا دفتر تبلیغات اسلامی قم تشكر می كنیم.

کمپین"لاو محمد"
آیت الله اراكی با اشاره به برنامه های بین المللی مجمع تقریب، گفت: در خارج از كشور برنامه های متنوعی در رابطه با هفته وحدت انجام شد از جمله در كشورهای عراق، سوریه، لبنان، پاكستان، افغانستان، انگلیس، مالزی،‌اندونزی و...؛ و از جمله این برنامه ها، كمپین"لاو محمد" بود كه سالهای پیش از سوی مجمع مطرح شده و امسال گسترش فوق العاده ای داشت و برنامه های متنوعی از سوی این كمپین در اقصی نقاط جهان و از جمله اروپا به انجام رسید.

وی افزود: این كمپین توانست در رابطه با پیام مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان فعال عمل كرده و در رساندن آن به جهانیان موثر باشد؛‌اعضای این كمپین را جوانان ۱۵تا۲۵ ساله تشكیل می دهند.

دبیركل مجمع تقریب در ادامه با بیان این كه بیانیه پایانی كنفرانس وحدت اسلامی امسال از مهمترین بیانیه هایی بود كه در طول تاریخ برگزاری این كنفرانس به رشته تحریر درآمده بود، خاطرنشان كرد: این بیانیه می تواند به عنوان منشور وحدت برای جوامع اسلامی مطرح شود.

وی بیان داشت: در كنفرانس امسال از ۳شخصیت تقریبی امام موسی صدر، علامه شیخ سعید شعبان و آیت الله واعظ زاده تقدیر به عمل امد و نقش آنها در تقریب و وحدت تبیین شد.

آیت الله اراكی در ادامه به مهمترین برنامه كنفرانس اشاره كرد و گفت: مهمترین برنامه امسال دیدار مهمانان كنفرانس با مقام معظم رهبری بود و بیانات مهم ایشان در رابطه با وحدت و ارائه راهكار و تعیین راهبرد در این زمینه؛‌بیانات ایشان بسیار تعیین كننده بود خصوصا هشدار ایشان در رابطه با اسلام امریكایی و تشیع انگلیسی كه جوامع را به خطر اندخته؛ امیدواریم مورد توجه عناصر فعال جوامع اسلامی قرار گیرد.

تشكیل كمیته حقوقی
وی در ادامه بیان داشت: یكی از نتایج كنفرانس امسال تشكیل كمیته حقوقی برای پیگیری حقوق از دست رفته افرادی است كه قربانی جریانهای تكفیری و فرقه گرایی شده اند؛ امیدواریم این كمیته نقش مهمی در دفاع از حقوق قربانیان حركتهای تكفیری و افراطی و ضد تقریبی ایفا كند.

دبیركل مجمع همچنین با اشاره به اتحادیه علمای مقاومت، گفت: این اتحادیه به ریاست شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان و با عضویت بالغ بر ۱۰۰۰نفر تشكیل شده كه تشكیلات ان در حال شكل گیری در لبنان است و یكی دیگر از مهمترین دستاوردهای امسال و سال گذشته كنفرانس تشكیل همین اتحادیه می باشد.
https://taghribnews.com/vdcen78zfjh8vpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی