تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 284454
مفتي سابق مصر:

همزیستی مسالمت‌آمیز به معنای عقب‌نشینی از اعتقادات دینی نیست

مفتی سابق مصر با اشاره به اهمیت اسلام به مسأله همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید کرد که این امر مستلزم عقب نشینی از مواضع و اعتقادات دینی نیست.
همزیستی مسالمت‌آمیز به معنای عقب‌نشینی از اعتقادات دینی نیست
به گزارش خبرگزاری تریب(تنا)، "علی جمعه" مفتی سابق مصر در تفسیر آیه «إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ» تأکید کرد که این سخن خداوند بدین معنا است که پروردگار عالم جز دین اسلام هیچ دینی را نمی‌پذیرد.

وی با بیان آنکه مسلمان کسی است که از پیامبر اکرم(ص) در تمامی لحظات پیروی کند، افزود: خداوند جهانیان را با سه هدف آفرید؛ اول آنکه همگی تسبیح او را گویند، دوم آنکه به عمران و آبادانی زمین روی بیاروند و سوم نفس خود را در پیروی از گناهان و وقوع در شهوات تزکیه کند.

مفتی سابق مصر با اشاره به تفاوت میان همزیستی مسالمت‌آمیز و رهایی از سایرین خاطر نشان کرد: اسلام دین روشنگری و روشنفکری است و هیچگاه در تعامل با سایر ادیان، نژادها، مذاهب و گروه‌ها مشکلی نداشته است.

جمعه ادامه داد: مسلمان کسی است که به تمام رسالت به شکل اجمالی و تفصیلی ایمان بیاورد؛ مسلمان کسی است که آمادگی زندگی و تعامل با هر فردی را دارد؛ اساس همزیستی مسالمت‌آمیز بر پایه «لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ» است.

عالم اهل سنت مصر با تبیین معنای همزیستی مسالمت‌آمیز از دیدگاه اسلام تصریح کرد: تعامل سازنده به معنای ترک گفتن دین خود برای دین و یا ترک اعتقادات برای جلب اعتقادات دیگری نیست، بلکه زندگی مسالمت‌آمیز به معنای تساوی از حقوق در سکونت و حسن همجواری است.


 
https://taghribnews.com/vdcene8wejh8vei.b9bj.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی