تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 164150
تحلیلگر فلسطینی:

سکوت کشورهای عربی موجب تشویق صهیونیست ها است

تنا - فلسطین اشغالی
نویسنده و کارشناس سیاسی فلسطینی با اشاره به اینکه کشورهای عربی مسیر اصلی خود را گم کرده اند، تأکید کرد: سکوت این کشورها، رژیم صهیونیستی را بر ارتکاب جنایات بیشتر در نوار غزه تشویق می کند.
سکوت کشورهای عربی موجب تشویق صهیونیست ها است
"طلال عوکل" نویسنده و تحلیلگر سیاسی از کشور فلسطین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب گفت: در شرایط کنونی، اوضاع کشورهای عربی بسیار نابسامان و آشفته است و همانطور که می بینیم، این کشورها دچار بحران شدید و اختلافات منطقه ای شده اند. همچنین کشورهای مرکزی خاورمیانه مانند مصر، سوریه و عراق نیز از بحران های شدیدی رنج می برند. در چنین شرایطی بعید است که فلسطین بتواند از سوی این ملت ها و یا حتی دولت های آنها مورد حمایت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که: "چه چیزی مانع از این می شود که کشورهای حامی گروه های مسلح در سوریه و عراق، از مقاومت فلسطین نیز حمایت کنند"، گفت: این سوال بدان معنا است که گروه های مسلح- چه تروریست نامیده شوند چه افراطی- در سوریه، عراق، لیبی یا هر کشور دیگری، از حمایت برخی کشورها برخوردارند اما مقاومت فلسطین چنین حمایتی را نمی بیند؛ مسلم است که این حمایت با نیروهای بیگانه ارتباط دارد و قسمتی از آن نیز به صورت غیر رسمی صورت می گیرد، زیرا سرمایه دارانی وجود دارند که برای منافع خاص خود در این کشورها، گروه های مسلح را حمایت می کنند.

عوکل در خصوص مسئولیت رسانه های اسلامی و عربی در قبال کشتار مسلمانان بی گناه در سراسر جهان گفت: این یک جنگ تو در تو است؛ حال آنکه ما عرب ها بر سر عناوین اصلی خود اتفاق نظر نداریم و منطقه نیز عموماً در حال آشفتگی است و نمی داند که راه صحیح به کدام سمت است. این تفرقه و جدایی از یکدیگر، موجب می شود که کشورهای غربی در حمایت خود از کشوری خاص، بتوانند انتخابگر باشند.

این تحلیلگر سیاسی در پایان گفتگوی خود، رسانه های عربی و اسلامی را بسیار ضعیف دانست و گفت: این رسانه ها حتی قادر نیستند که آنچه در جهان اسلام رخ می دهد و این کشتارها و اختلافات مذهبی را در جهان منعکس کنند؛ همه این مسائل زمینه ساز تحریک برخی افراد علیه دین اسلام است درحالی که هیچ مدافعی نیز از این دین وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در برابر آشوبی بزرگ قرار داریم و همواره این سوال مطرح است که چگونه می توان امت اسلامی را متحد ساخت، در زمانی که جرج بوش با اختراع تروریسم جهانی، دین اسلام را به آن ارتباط داده است و تازه مسیحیان را علیه اسلام تحریک کرده و بدین ترتیب دین اسلام از سوی رسانه های غربی و منافقینی که با نام اسلام هرکاری انجام می دهند، تخریب شده است؟!
https://taghribnews.com/vdcene8z7jh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی